يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 24477

اجرای طرح متروی قم باید با کمک دولت تسریع شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی طرح مترو قم را یکی از طرح های مهم شهری توصیف کرد و گفت: اجرای این طرح برای استان قم یک ضرورت است و نباید به دلیل عدم تامین اعتبار مانع از اجرایی شدن آن شد.
اجرای طرح متروی قم باید با کمک دولت تسریع شود
به گزارش قم نیوز، دکتر علی لاریجانی در دیدار با دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور،‌ سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) سپاه پاسداران، استاندار، ‌شهردار و مسئولان متروی استان قم گفت: این استان به دلیل حجم مهاجرت و اینکه یک استان فرهنگی مذهبی است، دارای ترافیک سنگینی است که تنها با راه اندازی مترو این مشکل برطرف خواهد شد.

وی افزود: روند ساخت مترو قم به دلیل نبود اعتبار ‌وضعیت خوبی ندارد و اجرای این طرح مهم شهری یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید هرچه سریعتر و با کمک دولت محقق شود.

رئیس مجلس ادامه داد: طرح مترو یکی از طرح ‌هایی است که نیاز اصلی شهر بوده و نسبت به مونوریل در اولویت بیشتری قرار دارد و نباید برای طرح مونوریل اعتبار بیشتری قائل شد، زیرا مونوریل ظرفیت کافی برای برطرف کردن نیاز استان قم را ندارد.

همچنین در ابتدای این جلسه محمد دلبری شهردار قم گفت: در آغاز اجرایی شدن طرح مترو، اعتبار قابل توجهی برای حفاری اختصاص یافت که شهرداری از دو جبهه شرقی و غربی اقدام به حفاری به صورت دستی و سنتی کرد و پس از گذشت چند ماه، دستگاه حفاری TBM تهیه و برای سرعت دادن به حفاری‌ها وارد چرخه کاری قطار شهری شد، اما کم کم همان مشکلی که دامن گیر بیشتر طرح های شهری می‌شود، برای طرح مترو هم نمایان شد.

وی افزود: با موافقت دولت، بخشی از اعتبار این پروژه ملی با موافقت فروش ۱۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مترو اخذ شد که بخشی از مشکلات را حل می کند.

نوبخت معاون رئیس جمهور نیز دراین جلسه قول مساعد داد که اولین تخصیص اعتبار را باتوجه به محدودیتهای موجود به این پروژه اختصاص دهد.

طرح قطار شهری قم قرار است غربی ترین نقطه شهر را به شرقی ترین نقطه متصل کند، مسیر اجرای این طرح از بلوار کشاورز تا جمکران بوده که حرم مطهر حضرت معصومه(س) در مسیر این طرح قرار دارد.

البته این خط A قطار شهری قم است و قرار بود خط B هم از شمال به جنوب قم اجرایی شود که با ورود طرح مونوریل، فعلا برای خط دوم اقدامی صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcd5o0x.yt0o56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما