يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : 24480

برگزاری نخستین همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: نخستین همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ویژه حوزویان با موضوع پیشرفت از منظر قرآن و حدیث؛ ۳۰ بهمن برگزار می شود.
برگزاری نخستین همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام مهدی رجایی در نشست خبری همایش پیشرفت از منظر قرآن و حدیث که در دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ کار متعلق به اشخاص نیست بلکه متعلق به همه است و همه در برابر کارهایی که انجام می دهیم مسئول هستیم.

رئیس دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به استفاده از ظرفیت ها، افزود: رهبر معظم انقلاب درسخنان خود تاکید زیادی به این مسئله دارند که باید ظرفیت های بالقوه را بالفعل کرد و از آنها استفاده کرد.

وی با بیان فعالیت های مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، تصریح کرد: این همایش به شکل ملی و هر ساله در تهران برگزار می شود و همچنین در قم این همایش ویژه روحانیون برگزار می شود.

حجت الاسلام رجایی با اشاره به برگزاری نخستین همایش حوزوی در قم، تاکید کرد: نخستین همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ویژه حوزویان با موضوع پیشرفت از منظر قرآن و حدیث؛ ۳۰ بهمن برگزار می شود که در این همایش از دیدگاه های روحانیون استفاده می شود.

رئیس دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان محورهای این همایش، گفت: این همایش در ۵ محور برگزار می شود که علاقه مندان به شرکت در کارهای پژوهشی می توانند متناسب با محورهای این همایش آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنن.

وی با اشاره به مولفه ماهیت و مولفه های پیشرفت اسلامی، اظهار کرد: بر اساس این مولفه افراد می توانند آثار خود را در زمینه مهمترین مولفه های پیشرفت اسلامی و الگو ارائه کنند.

حجت الاسلام رجایی با اشاره به دیگر مولفه های این همایش، افزود: علاقه مندان می توانند آثار خود را در زمینه ویژگی ها و شاخص های جامعه پیشرفته از منظر قرآن و حدیث، عوامل و موانع پیشرفت اسلامی و بررسی انتقادی مبانی و شاخص های توسعه به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
رئیس دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به رونمایی از سایت www.olgou.org، تصریح کرد:این سایت که هم اکنون رو نمایی شد؛ سایت رسمی مرکز است که در دو بخش علمی پژوهشی و خبر فعالیت می کند.

وی با اشاره به بخش علمی پژوهشی این سایت، عنوان کرد: این سایت در بخش علمی پژوهشی در دو گروه مقاله و کتاب آثار را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد، البته افراد برای ثبت نام در این همایش نیز فرم ثبت نام را از همین آدرس سایت دریافت می کنند.

حجت الاسلام رجایی با بیان برخی از بخش های این سایت، عنوان کرد: در این سایت نیز مصاحبه و گفت و گو هایی با افرادی که در زمینه الگو نظریه هایی ارائه داده اند ثبت شده است که پژوهشگران می توانند از آن استفاده کنند، البته فیلم و صوت بیانات رهبر معظم انقلاب درباره الگو نیز در این سایت جمع آوری شده است.

رئیس دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به جلسه های این مرکز، گفت: این مرکز تا کنون ۵ جلسه کمیته علمی را برگزار کرده است که نتایج آن از سوی شورای عالی مرکز تصویب شد، البته در هفته جاری نیز دو جلسه با روسای حوزه علمیه نیز برگزار می شود.

وی با بیان استقبال از موضوعات مربوط به زنان، اظهار کرد: در بحث خانواده و زنان نیز از موضوعاتی که با مولفه های پنجگانه مطرح شده همخوانی داشته باشند نیز استفاده می شود، البته از موضوعاتی که نقش علما و روحانیت را در پیشرفت جامعه تبیین کرده اند نیز استفاده می شود.

حجت الاسلام رجایی با تاکید به هدف این همایش، خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین هدف این همایش کشف استعدادها و گفتمان سازی در جامعه است که به این منظور نیز از پایان نامه های دانشجویی که در این باره نوشته شود و یا دروس خارج علما حمایت می شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchvkni.23nk6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما