دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 24505

تکفیری‌ها در مقابل امت اسلامی ایستاده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: گروه‌های تکفیری و تروریستی مانند داعش نه تنها برای دنیای اسلام، بلکه برای کل بشریت خطرناک هستند و در صورت تثبیت، منطقه را به کام مشکلات تمام نشدنی فرو می‌برند.
تکفیری‌ها در مقابل امت اسلامی ایستاده‌اند
به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی با اشاره به تاثیر حکم جهاد مرجعیت عراق برای مقابله با گروهک تکفیری داعش، اظهار کرد: مراجع معظم تقلید همواره نقش حساسی را در ارتباط با مسائل مسلمانان ایفا می‌کنند و مواضع آنان نقش اساسی در تهییج امت اسلام برای مقابله با تکفیری‌ها دارد. البته فتاوا در ارتباط با مسائل جاری جامعه باید از حیث محتوا و ادبیات حساب شده و دقیق باشد تا بتواند کارآیی خود را در خصوص آگاه‌سازی مسلمین نسبت به وظایف دینی خود داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گروه‌های تروریستی و تکفیری مانند داعش نه تنها برای دنیای اسلام، بلکه برای کل بشریت خطرناک هستند و در صورت تثبیت، منطقه را به کام مشکلات تمام نشدنی فرو می‌برند.

وی با تاکید بر اینکه لزوم موضع‌گیری قاطع علمای اسلام در برابر گروه‌های تکفیری گفت: باید حساب تکفیری‌ها را از اهل سنت جدا کرد، چرا که آنان رو در روی کل اسلام و امت اسلامی ایستاده‌اند و بسیاری از علمای اهل سنت عراق و دیگر کشورهای اسلامی نیز مواضع خوبی در برابر آنها گرفته‌اند و هرگونه ترور و تعصب خشک و کورکورانه را محکوم کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در هر موضع‌گیری علیه این گروه خطرناک، باید حساب آنها را از مجموعه سلفی‌ها نیز جدا کرد، چرا که سلفی‌ها طیف‌های مختلفی هستند و بعضی از آنها از تکفیر و کشتار رنج می‌برند، لذا هرگونه موضع‌گیری که تکفیری‌ها را در ردیف سلفی‌ها قرار دهد، اشتباه است.

مبلغی تاکید کرد: نباید به مسئله مقابله با تکفیری‌ها، رنگ و بوی شیعی داد و این گونه بیان کرد که اینها در صدد از بین بردن شیعه هستند، چرا که آنان کل اسلام را هدف قرار داده‌اند و باید سعی شود که یک تهییج عمومی علیه آنها ایجاد شود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی وحدت امت اسلام را یک ضرورت همیشگی خواند و تصریح کرد: امت اسلامی باید حول محور مشترکات خود همچون قرآن کریم و وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) گردهم آیند و از انجام هر اقدامی که وحدت را خدشه‌دار می‌کند، خودداری کنند تا بتوانند هم زیستی مسالمت‌آمیزی داشته باشند.

وی یادآور شد: معنای وحدت این نیست که دست از اعتقادات کشیده شود، بلکه به این معناست که باید حول مشترکات اسلامی جمع شویم و هر مذهب با رعایت قواعد هم‌زیستی، نسبت به دیگری چشم پوشی داشته باشد، نه اینکه مدام به اعتقادات و مناسک دیگران اشکال گرفته شود و اصطکاک به وجود آید.

مبلغی بر حفظ و تقویت وحدت اسلامی تاکید کرد و گفت: وحدت مسلمین زمینه‌ساز پویایی دنیای اسلام از حیث اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... است و با بهره‌گیری از امکانات جوامع شیعی و سنی می‌توان در عرصه بین‌المللی به توفیقات زیادی نائل آمد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfttd0.w6djxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما