يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : 24646

بهره برداری بازارچه صنایع دستی استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه با تامین اعتبار بازار کهنه تا پایان سال مرمت و به مرکز صنایع دستی استان می‌شود، خاطرنشان کرد: بازارچه صنایع دستی نیز با تامین اعتبارات در سال ۹۳ به بهره برداری می‌رسد.
بهره برداری بازارچه صنایع دستی استان قم
به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی در جلسه ستاد پیگیری و نظارت بر مصوبات سفر مقام معظم رهبری در تالار امام رضا (ع) استانداری قم با اشاره به طرح های مصوب سفر مقام معظم رهبری در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: از سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری دو مصوبه احداث سه کمپینگ و بازارچه صنایع دستی برای این اداره کل تعریف شد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم افزود: در احداث ۳ مجموعه کمپینگ دو مورد عملیات اجرایی آن آغاز شده که ۵ میلیارد تومان برای آن تخصیص منظور شد که سهم استانی و ملی به نسبت ۱ به ۳ بوده است.

وی با بیان اینکه از تعهدات ملی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ولی از تعهدات استانی تنها ۳ میلیون تخصیص پیدا کرده، تصریح کرد: قرار براین شده کمپینگ ها چون در مجاورت امامزاده های جمال و قریب (ع) بود به اوقاف واگذار شود تا با واگذاری به بخش خصوصی این پروژه ها تکمیل شود.

رضایی با بیان اینکه این کمپینگ ها برای اسکان ارزان قیمت زائران در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: کمپینگ ها ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و برای احداث کمپینگ سوم باید برای جذب اعتبار اقدام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم درباره بازارچه صنایع دستی تصریح کرد: برای این پروژه ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مصوب شده که با مشکل زمین مواجه بوده است و مصوب شد این اعتبار در سال ۹۳ برای مرمت بازار کهنه قم به عنوان مرکز صنایع دستی استان قم پیگیری شود.

وی با بیان اینکه با تامین اعتبار بازار کهنه تا پایان سال مرمت و به مرکز صنایع دستی استان می شود، خاطرنشان کرد: بازارچه صنایع دستی نیز با تامین اعتبارات در سال ۹۳ به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb00b5.rhbaapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما