چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : 24719

هلال احمر پلی میان توان توانمندان و نیاز نیازمندان است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه هلال احمر پلی میان توان توانمندان و نیاز نیازمندان است بر بهره‌گیری از توان خیرین برای رفع مشکلات افراد در جامعه اسلامی تاکید کرد.
هلال احمر پلی میان توان توانمندان و نیاز نیازمندان است
به گزارش قم نیوز، محمد گلفشان صبح امروز در نشست هم اندیشی خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم که در آستانه ماه مبارک رمضان به منظور جمع‌آوری هدایای مردمی برای اهدا به نیازمندان با حضور جمعی از مسئولین و خیرین در سالن اجتماعات مجتمع وتوس برگزار شد با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در کنار فعالیت‌های امداد و نجات به انجام کارهای خیریه نیز مبادرت می‌کند، اظهار کرد: بالغ بر یک دهه است که این جمعیت در زمینه تهیه جهیزیه برای نوعروسان، تهیه تجهیزات پزشکی و هزینه‌های درمان نیازمندان و همچنین کمک‌های کالایی به محرومان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به تهیه بیش از ۲۰ جهیزیه در سال جدید برای نوعروسان نیازمند بیان کرد: زیبایی این کار حفظ کرامت انسان‌ها است، به نحوی که افراد نیازمند شناسایی می‌شوند، خیرین جهیزیه را آماده می‌کنند و به دور از چشم حتی عروس و داماد این جهیزیه به خانواده عروس تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: در واقع می‌توان گفت هلال احمر واسطه‌ای بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان است و این جمیعت بررسی می‌کند در جامعه خانواده‌های نیازمند چه مشکلات و معضلاتی دارند سپس نیاز آن‌ها را به خیرین و افراد توانمند ارجاع داده و با کمک آنها مشکلات این خانواده‌ها بدون اینکه حتی خیرین با آنها تماس مستقیم داشته باشند و با حفظ کرامت انسانی تا حد زیادی بر طرف می‌شود.

گلفشان با تاکید بر اینکه خانواده‌های نیازمند واقعی هیچگاه دست نیاز به سمت کسی بلند نمی‌کنند، گفت: بسیاری از افراد آبرومند هستند که از مشکلات متعدد مالی و هزینه‌های سنگین درمان رنج می‌برند ولی خون دل می‌خورند و نیاز خود را با کسی مطرح نمی‌کنند. وظیفه ماست که با کمک خیرین این افراد را شناسایی کرده و تا حد توان مشکلات آنها را با حفظ کرامتشان رفع کنیم.

وی از تدوین اساسنامه مجمع خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد و گفت: به زودی انتخابات هیئت مدیره این مجمع برگزار شده و هیئت مدیره آن انتخاب خواهند شد و تمام امور مربوط به انجمن با مدیریت هیئت مدیره آن به اجرا خواهد رسید که امیدواریم با حمایت همه جانبه نیکوکاران بتوانیم قدمی در رفع نیازهای افراد محروم در جامعه اسلامی برداریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خیرین را بازوان توانمند این مجمع برای انجام کارهای خیر ذکر کرد و گفت: ما داروخانه‌ای در هلال احمر داریم که داروهای کمیاب را در آن جمع کرده‌ایم تا افراد برای تهیه این داروها مشکل و هزینه سفر به شهر‌های دیگر را متحمل نشوند ولی هزینه‌ این داروها سنگین است و کسانی که توان پرداخت آن را ندارند از ما توقع کمک دارند.

گلفشان افزود: همکاران ما در واحد مددکاری از طریق ارتباطی که با خیرین دارند مشکل بیماران را مطرح کرده و هزینه دارو و درمان آنها را تامین و مشکل نیازمندان را رفع می‌کنند که این حرکت نیز با توجه به هزینه‌های سنگین درمانی و ناتوانی مالی خانواده‌های محروم از پرداخت آن و حساسیت امر که برخی مواقع موجب نجات جان یک فرد می‌شود کاری بسیار ارزشمند و ماندگار است و کسانی که در این مسیر قدم بر می‌دارند قطعاً خیر دنیا و آخرت را نصیب خود خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ثواب انجام کارهای خیر در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان با ماه‌های دیگر قابل مقایسه نیست، گفت: به همت خیرین سبدهای کالا برای اهدا به خانواده‌های نیازمند در ماه مبارک رمضان تهیه شده که به زودی تحویل داده خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در پایان خاطرنشان کرد: باید همواره از خدای متعال بخواهیم که اگر نیازمندی در جامعه است آن را در مسیر زندگی ما قرار دهد تا با هر توانی که داریم مشکل آن را برطرف کنیم و از این فرصت برای تامین حداقل نیاز افرادی که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند و مشکلاتی دارند بهترین بهره‌برداری را انجام دهیم تا سعادت دنیا و آخرت را نصیب خودمان کنیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccomqi.2bq0s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما