يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : 24852

مدیریت پسماندهای ویژه بر عهده تولید کنندگان آن است

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: مدیریت پسماندها و زباله های ویژه و خطرناک برعهده تولید کنندگان آن است.
مدیریت پسماندهای ویژه بر عهده تولید کنندگان آن است
به گزارش قم نیوز، ˈعباس ذاکریانˈ روز یکشنبه درجلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: طبق قانون ، هر کس پسماند ویژه ای تولید می کند، باید آن را به شکل بسیار بهداشتی و به دور از هر گونه خطری جمع آوری کند.

وی با اشاره به پسماند های عفونی بیمارستانی به عنوان یکی از پسماندهای ویژه تصریح کرد: متاسفانه هم در بیمارستان ها و درمانگاه های دولتی به عنوان متولی سلامت و بهداشت جامعه، و هم در بخش خصوصی و مطب ها کار بی خطر سازی و استریل کردن زباله های عفونی انجام نمی شود.

ذاکریان با اشاره به اقدام خوب صورت گرفته از سوی سازمان نظام پزشکی استان به عنوان متولی صنفی بخش خصوصی و مطب ها،افزود: این سازمان به منظور جمع آوری صحیح و بهداشتی این قبیل زباله ها با شرکتی قراردادی را منعقد کرده است.

وی افزود: اما متاسفانه بیش از ۱۰۰ مطب در استان وجود دارند که با این شرکت هنوز قرار داد نبسته اند.

رییس کمیسون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر پیگیری جدی و قضایی در این خصوص به وسیله سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطر نشان کرد: مسوولیت اصلی این کار بیش از همه متوجه دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه پیش از این، موارد ابتلای کارگران و حتی خانواده های آنها به برخی بیماریها بر اثر تماس با پسماندهای ویژه گزارش شده است ، گفت:کلیه مراکز درمانی چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی مکلف به بی خطر سازی زباله های خود هستند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcauanu.49nym15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما