سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : 24936

بازدید از وضعیت 400 خانواده زیرپوشش کمیته امداد قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم از بازدید از وضعیت 400 خانواده زیرپوشش کمیته امداد قم در طرح مفتاح‌الجنه خبر داد.
بازدید از وضعیت 400 خانواده زیرپوشش کمیته امداد قم
به گزارش قم نیوز، عبدالله جلالی با اشاره به اجرای طرح مفتاح الجنه گفت: این طرح شامل بازدید و همنشینی خیران، مسئولان، امدادگران و خانواده‌های زیرپوشش است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه این طرح در طول سال برگزار می‌شود ولی در ماه رمضان فرصتی فراهم می‌شود که خیران و مسئولان در صورت تمایل با فقرا، نیازمندان و ایتام دیدار کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با بیان اینکه وضعیت بیماران خاص و صعب العلاج زیرپوشش کمیته امداد به عنوان اولویت نخست مورد بازدید قرار می‌گیرند، عنوان کرد: ۳۰۰ خانوار در ماه رمضان سال گذشته بازدید شدند و امسال برنامه‌ریزی شده که ۴۰۰ خانواده زیرپوشش در قالب این طرح قرار گیرند.

وی با اشاره به اهداف طرح مفتاح الجنه گفت: این طرح سبب می‌شود از وضعیت، مسائل و مشکلات خانواده‌ها آگاهی بیشتری کسب شود تا در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ کنیم.

جلالی خاطرنشان کرد: خیران و مسئولان علاقه‌مند هستند تا رشد و تعالی خانواده‌ها در ابعاد اشتغال، تحصیل، حل مشکلات مسکن و کمک به ازدواج را از نزدیک شاهد باشند.

وی با بیان اینکه فلسفه ماه رمضان تشنگی و گرسنگی است گفت: مردم باید در سایه تشنگی و گرسنگی به فکر فقرا و نیازمندان باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم که روند خانواده‌های زیرپوشش در استان قم طی چهار سال گذشته رو به کاهش بوده به طوری که تعداد خروجی‌ بیشتر از تعداد ورودی است و این نکته مثبتی برای استان قم محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: اکنون از مجموع نفراتی که زیرپوشش هستند کمتر از ۳.۱ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص می‌دهد که میانگین کشوری آن ۶.۵ تا هفت درصد است.

جلالی تصریح کرد: هر نیازمندی که در هر شرایطی با ضوابط، قوانین و دستورالعمل‌های امداد همخوانی داشته باشد را پاسخگو هستیم البته این امر به جز مهاجرینی است که بدون دلیل از استان‌های مختلف به استان قم مهاجرت می‌کنند.

وی ادامه داد: در صورت احراز نیازمندی این افراد هماهنگی لازم برای برگشت آنها به محل اقامت پیشین آنها صورت می‌گیرد تا در آن مکان حمایت شوند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcd9n0x.yt0os6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما