سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 24951

فعالیت 30 سمن در حوزه مواد مخدر در قم

قم نيوز : قم نیوز:‌دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان قم با اشاره به فعالیت 30 سمن در حوزه مواد مخدر گفت: حرفه آموزی پس از بهبودی معتادان، اشتغال و بیمه درمانی مسائلی است که پیگیری این سمن‌ها پیگیری می‌کنند.
فعالیت 30 سمن در حوزه مواد مخدر در قم
به گزارش قم نیوز، حسن احمدیان پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به عملکرد این شورا در هفته مبارزه با مواد مخدر ابراز داشت: یکی از اقدامات در این حوزه برگزاری نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در بوستان بنیادی با حضور منتخبین اعضای کمیته پیشگیری مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، شهرداری، سازمان‌های مردم نهاد و... بود.

وی ادامه داد: تولید و توزیع ۵ هزار جلد بولتن، سه هزار لوح فشرده مهارت‌های فرزندپروری و برگزاری محافل مشاوره از جمله اقدامات آموزش و پرورش و برگزاری ایستگاه کودکان و خردسالان و توزیع ۷ نوع بروشور از اقدامات اداره‌کل بهزیستی در این نمایشگاه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم گفت: مرکز بهداشت هم در این نمایشگاه با برگزاری ایستگاه نقاشی و ارائه بروشور به میدان آمده بود. اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز برگزاری نمایشگاه عکس و اجرای تئاتر خیابانی را به عهده داشت.

وی با اشاره به برگزاری ۵ نمایشگاه توسط اداره‌کل بهزیستی در این هفته خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی دادگستری هم دو نمایشگاه در ارتباط با مسائل مرتبط با اعتیاد برپا کرد.

احمدیان به برگزاری همایش بهبودیافتگان مواد مخدر در این هفته اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی از دیگر اقدامات در این زمینه است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت سمن‌ها در حوزه مبارزه با اعتیاد افزود: تعداد کل سمن‌ها که در حال حاضر فعال هستند ۳۰ دستگاه است که ۱۸ سمن در خصوص پیشگیری و ۱۲ در زمینه درمان فعال هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم خاطرنشان کرد: کل بودجه برای این امر ۳۶ میلیون تومان بوده که ۹ میلیون برای درمان و کاهش آسیب هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ سه کارگاه توانمندسازی سمن‌ها ایجاد کنیم گفت: حرفه آموزی پس از بهبودی معتادان، اشتغال و بیمه درمانی سه موضوعی است که پیگیری می‌شود.

امحای ۵۴۳ کیلوگرم مواد مخدر در قم

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قم هم در این جلسه از امحای ۵۴۳ کیلوگرم مواد مخدر غیر قابل استحصال در دو ماه گذشته در قم خبر داد.

منوچهر طالبی با اشاره به عملکرد دو ماه گذشته کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر اظهار داشت: ۵۴۳ کیلوگرم مواد غیر قابل استحصال شامل حشیش، تریاک، سوخته، شیشه و گراس در این مدت امحا شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این مواد روان گردان بوده‌اند افزود: کراک از چرخه مصرف خارج شده و در این فهرست جایی ندارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم با اشاره به اینکه در این مدت چهار باند قاچاق مواد مخدر متلاشی شدند ادامه داد: در این راستا ۳۳ نفر نیز دستگیر شدند که جمع دستگیر شدگان نسبت به مدت مشابه به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه کشفیات متادون‌های دست‌ساز بالا رفته است، خاطرنشان کرد: به همین منظور تمام عطاری‌های قم به صورت نوبه‌ای بازرسی می‌شوند.

طالبی به مصرف‌کنندگانی که در این مدت دستگیر شده‌اند اشاره کرد و گفت: ۴۰ درصد این افراد ساکن منطقه دو و ۳۴ درصد ساکن منطقه سه بودند.

وی ادامه داد: عموم دستگیرشدگان تحصیلات بر پایه سیکل داشته‌اند و اکثر آنها بیکار بوده‌اند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdca6onu.49nym15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما