کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

10 هزار قمی خون خود را اهدا کردند

خبرگزاری فارس , 11 تير 1393 ساعت 10:52

قم نیوز: مدیرکل سازمان انتقال خون استان قم با اشاره به اینکه تعداد مراجعه‌کنندگان اهدای خون در سه ماهه نخست سال جاری 11 هزار و 525 نفر بوده است گفت: از این تعداد 10 هزار و 24 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.


به گزارش قم نیوز، مرتضی نوریان به فعالیت‌های این سازمان در سه ماهه نخست سال جاری اشاره و اظهار کرد: تعداد مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون در سه ماهه نخست سال جاری ۱۱ هزار و ۵۲۵ نفر بوده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۴ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۵۱ درصد اهداءکنندگان خون به صورت مستمر خون داده‌اند گفت: ۵ هزار و ۱۱۵ نفر به صورت مستمر خون اهدا کردند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان قم خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۹۵ درصد اهداءکنندگان خون در استان را آقایان تشکیل دادند که تعداد آنها ۹ هزار و ۵۵۷ نفر بوده است.

نوریان به فعالیت‌های این سازمان در مدت مشابه سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: ۱۲ هزار و ۹۴۶ نفر در سال گذشته برای اهدای خون به این سازمان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۲۲ نفر موفق به اهداء خون شدند.

وی با اشاره به اینکه تعداد افرادی که به صورت مستمر خون داده‌اند ۵ هزار و ۴۵۰ نفر بوده است یادآور شد: از این تعداد ۹ هزار و ۸۹۱ نفر مرد و ۴۳۱ نفر زن بودند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان قم با اشاره به نیاز خون در کشور و کمبود آن در برخی مناطق گفت: امسال تعداد ۳۵۰ واحد خون در هفتم تیرماه به استان خوزستان ارسال شد.

نوریان افزود: این محموله خون پنجمین سری است که به دیگر شهرها از جمله تهران و خوزستان ارسال شده است.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 24958

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/24958/10-هزار-قمی-خون-خود-اهدا-کردند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir