چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 24959

بازنگری طرح هادی در 4 روستای قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم از بازنگری طرح هادی در چهار روستای قم خبر داد.
بازنگری طرح هادی در 4 روستای قم
به گزارش قم نیوز، ولی رحمانی با اشاره به فعالیت‌های معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن اظهار کرد: تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی از جمله فعالیت‌های این معاونت است که به تهیه طرح هادی روستاهای هدف گردشگری و اجرای آن می‌پردازد و بازنگری این طرح‌ها را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: صدور اسناد مالکیت اماکن روستایی و شهری، ارائه خدمات، صدور پروانه ساختمان و تملک زمین روستایی از جمله فعالیت‌هایی است که در حوزه عمران روستایی برای بنیاد مسکن انجام می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با بیان اینکه طرح هادی برای اکثر روستاهای بالای ۲۰ خانوار تهیه شده است، گفت: طرح هادی دارای افق ۱۰ ساله است و سپس بازنگری طرح هادی در دستور کار قرار می‌گیرد و اکنون در چهار روستا بازنگری طرح هادی انجام شده است.

وی با اشاره به بازنگری طرح هادی در چهار روستا گفت: بازنگری به این صورت است که ابتدا نقشه‌برداری صورت می‌گیرد و سپس برای تهیه طرح هادی اقدام می‌شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: طرح هادی با هدف تغییر وضعیت کالبدی روستاها در دستور کار قرار می‌گیرد تا در ساختاری مناسب نیازهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی محقق شود.

وی عنوان کرد: طرح هادی ساماندهی و اصلاح بافت روستایی را در دستور کار دارد تا کارکردهای مختلف مانند تجاری، کشاورزی، تاسیسات و نیازهای عمومی روستایی در آن در نظر گرفته شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم یادآور شد: این طرح تناسب منطقی بین جمعیت و عملکردهای مختلف را در نظر می‌گیرد و روند توسعه کالبدی روستا را با برنامه‌ریزی مورد کنترل و نظارت قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه تملک ۳۵ هکتار زمین در دستور کار قرار گرفته است، گفت: زمین‌های تملک شده در بخش‌های کهک، سلفچگان و خلجستان بوده که دارای اراضی ملی است و می‌توانیم زمین را تملک کنیم.

رحمانی خاطرنشان کرد: تملک زمین در روستاها به منظور کنترل ساخت و ساز انجام می‌شود و این امر در راستای تامین زمین مورد نیاز روستاییان صورت گرفته است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdci33ar.t1a5w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما