شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 25059

غرب در مورد کلاهک‌های هسته‌ای اسرائیل توضیح دهد

قم نيوز : قم نیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به تیم مذاکره کننده گفته‌ایم وقتی که مباحث کلاهک اتمی و موشکی مطرح می‌شود از غرب توضیح بخواهید که چرا اسرائیل باید بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ کلاهک هسته ای داشته باشد؟
غرب در مورد کلاهک‌های هسته‌ای اسرائیل توضیح دهد
به گزارش قم نیوز، اسماعیل کوثری با اشاره به طولانی شدن مذاکرات، اظهار کرد:هرگاه قرار باشد درباره موضوعات مهمی بحث شود نیازمند مدت زمان طولانی برای مذاکره هستیم تا تصمیم صحیح نهایی گرفته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان موارد قابل اهمیت در مذاکرات، افزود: در مذاکرات مهم است که تحریم‌ها کامل برداشته شود و ما بر اساس سیاست مجلس هفتم که برای ما اتخاذ کرده است باید ۲۰ هزار مگاوات برق از طریق هسته ای تولید کنیم.

وی با بیان این که تلاش برای حفظ نیروگاه اراک، تصریح کرد: نیروگاه اراک درچارچوب قانون است و باید به خوبی نیز در زمینه تحقق این مسئله تلاش کند و تغییر سانتریفویوژها از قدیم به جدید نیز باید انجام شود.

غرب برای تداوم تحریم‌ها تلاش می‌کند

کوثری با اشاره به اشاره به تلاش‌های غرب برای تداوم تحرم ها، تصریح کرد: آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا تحریم ۲۰ تا ۳۰ سال ادامه داشته باشد و تعداد سانتریفیوژها را محدود کنند که این مسئله برای ایران قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان رآکتور اراک، عنوان کرد:در حال حاضر غرب تلاش می‌کند تا فعالیت رآکتور اراک از ۴۰ مگاوات به ۱۰ مگاوات برسد و در همه حال سعی به محدود کردن همراه با تحمیل تحریم‌ها دارند.

وی با اشاره به خواسته‌های غرب در مذاکرات، گفت: غرب در صدد تلاش است تا سانتریفیوژها به روز و جدید نشود و فردو به شکلی آزمایشگاهی به فعالیت خود ادامه دهد که این‌ها اختلاف جدید و شدید است.

کوثری با اشاره به تلاش غرب برای استفاده کردن از مباحث موشکی در زمینه مذاکره، افزود: غرب در صدد این است که مباحث موشکی را در لابه لای مذاکره علیه ایران استفاده کند و این مباحث در کنار هم روند مذاکره طولانی می‌کند.

داشتن کلاهک اتمی اسرائیل خلاف قانون ان.پی.تی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نتیجه مذاکرات، تصریح کرد: در حال حاضر که آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان تحت سیطره نفوذی لابی صهیونیستی و عربستان هستند و این مسئله نیز سبب شده است که ما هم زیربار زیاده خواهی های آن‌ها نرویم.

وی با اشاره به نتیجه قطعی مذاکرات ایران و ۵+۱، عنوان کرد:با وجود این شرایط که غرب حاضر به همکاری نیست و ما هم از خواسته‌های خود عقب نشینی نمی‌کنیم، این مذاکرات نتیجه قطعی ندارد.

کوثری با اشاره تلاش ایران برای دست یابی به حقوق خود، گفت: در حال حاضر ایران با توجه به قانونان.پی.تی مطالبات خود را دنبال می‌کند و در چارچوب مشخصی خودشان تدوین کرده‌اند احقاق حق کرده‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به استفاده بدون مجوز اسرائیل از کلاهک‌های اتمی، اظهار کرد: وقتی که اسرائیل جز آژانس نیست حق استفاده از کلاهک هسته را ندارد و این مسئله نقض قانون غرب است.

داعش در ایران جایگاهی ندارد

وی با بیان تاکید به تیم مذاکره ایران، تصریح کرد: به تیم مذاکره کننده گفته‌ایم وقتی که مباحث کلاهک اتمی و موشکی مطرح می‌شود از غرب توضیح بخواهید که چرا اسرائیل باید بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ کلاهک هسته ای داشته باشد و کدام مجوز قانونی این امتیاز را به اسرائیل داده‌ایم؟

کوثری با اشاره به انتشار تصاویر جعلی در فضای مجازی با آرم گروه داعش در ایران، عنوان کرد:در داخل ایران معدود افرادی هستند که خودشان را وابسته به گروه‌های تکفیری و داعش می‌دانند و خط فکری آن‌ها را دنبال می‌کنند، اما این که افرادی از گروه داعش در ایران وجود داشته باشند با قاطعیت رد شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که داعش در اران جایگاه فیزیکی ندارد، خاطرنشان کرد: قوای امنیتی و اطلاعاتی ایران به گونه ای است که داعش به هیچ عنوان جایگاهی در ایران ندارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaownu.49nmm15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما