يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 25076

در نقل و انتقالات دانشجویان سختگیری نمی‌کنیم

قم نيوز : قم نیوز: معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با اشاره به درخواست‌های افراد برای دریافت انتقالی گفت: تا جایی که بتوانیم در خصوص نقل و انتقال دانشجویان سختگیری نمی‌کنیم.
در نقل و انتقالات دانشجویان سختگیری نمی‌کنیم
به گزارش قم نیوز، سیدعباس سیدمیرزایی با اشاره به پابرجایی شرایط انتقال دانشجویان اظهار کرد: طبق روال گذشته، آیین‌نامه انتقال دانشجویان پابرجا بوده و تغییری نکرده است.

وی به آیین‌نامه موجود در این خصوص اشاره کرد و گفت: دانشجویان متاهل، سرپرست خانواده، خانواده‌هایی که ۲ یا ۳ دانشجوی هم‌زمان دارند و فرزندان خانواده‌های شهدا، ایثارگران و ... در این آیین‌نامه آموزشی قرار می‌گیرند و می‌توانند از امکانات نقل و انتقال بهره‌مند شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم به حمایت دانشجویانی که در این آیین‌نامه قرار نمی‌گیرند اشاره و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم طی دو سال اخیر دانشجویانی را که در این آیین‌نامه قرار نداشته‌ و شرایط خاص داشتند را مورد حمایت قرار داده و در این خصوص سختگیری نکرده است.

سیدمیرزایی به یکی از مواد قانونی اشاره کرد و گفت: برای انتقال دانشجو جدول هم‌ترازی دانشگاه‌های آزاد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که دانشگاهی هم‌تراز دانشگاه ما باشد دانشجو را به آنجا منتقل می‌کنیم.

وی به نقل و انتقالات ترم گذشته اشاره و بیان کرد: تعداد دانشجویانی که به دانشگاه آزاد واحد قم آمدند ۹۹ نفر و دانشجویانی که از واحد قم منتقل شدند ۹۷ نفر بوده‌اند.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم افزود: ۱۰۶ نفر از این دانشجویان که به دانشگاه آزاد قم منتقل شده و یا از این دانشگاه انتقالی گرفته‌‌اند دختر بودند.

سیدمیرزایی به همکاری و مساعدت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم به انتقال دانشجویان دختر اشاره و تصریح کرد: این دانشگاه همکاری و مساعدت لازم را با دانشجویان دختر در راستای انتقال به محل زندگیشان دارد.

وی یادآور شد: نقل و انتقالات برای دانشجویانی است که با آزمون وارد دانشگاه می‌شوند زیرا در قبال افرادی که بدون کنکور و با انتخاب خود رشته و مکان را انتخاب می‌کنند مسئولیتی نداریم.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم تصریح کرد: امکان انتقال دانشجو در ترم اول وجود ندارد زیرا این امکان از ترم دوم با بررسی درخواست دانشجو در کمیسیون نقل و انتقالات دانشگاه فراهم می‌شود.

سیدمیرزایی به اقدام اخیر دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و بیان کرد: سامانه‌ای برای ثبت‌نام در نظر گرفته شده تا دانشجویان در هنگام ثبت‌نام مقصد و مبدأ خود را انتخاب کنند.

وی افزود: فعالیت این سامانه از ۱۵ تیر ماه آغاز شده و تا سی‌ام این ماه ادامه دارد و دانشجویان می‌توانند مقصد و مبدأ خود را مشخص کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم تصریح کرد: در رشته‌هایی که در دانشگاه موجود باشد دانشجو پذیرش می‌کنیم و برای افراد غیر بومی که تمایل به حضور در شهر خود را دارند و جزو شرایط آیین نامه قرار ندارند مساعدت‌هایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjmye8.uqeiazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما