قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تبلیغات ضد وهابی کم است و علمای جهان اسلام باید حقایق درباره این جریان را به گوش تمام مردم برسانند.
علمای جهان اسلام حقایق وهابیت را به گوش مردم جهان برسانند
به گزارش قم نیوز، آیت الله نجم‌الدین طبسی، عصر امروز در سی و دومین همایش ائمه جماعات استان قم که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به پیدایش جریان وهابیت گفت: جریان وهابیت از منطقه به نام نجد در عربستان فعالیت خودش را شروع کرد، پیامبر اکرم (ص) درباره منطقه نجد فرموده اند که حزب شیطان از این منطقه خارج می شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: علمای اهل سنت در زمان پیدایش این حرکت، بر ضد حرکت وهابیت کتاب های متعددی نوشتند و جنگ های زیادی بین اهل سنت و جریان وهابیت در قرن های پیش صورت گرفت.

وی تصریح کرد: علمای اهل سنت در کتاب هایشان نوشتند که جریان وهابیت تنها خود را مسلمان می داند و مسلمانان دیگر را کافر می داند، به همین دلیل جریان وهابیت بسیاری از علمای اهل سنت را به نام مبارزه با شرک به قتل رساند، امروز هم می بینیم که گروه داعش پس از سیطره بر برخی از مناطق عراق، ده ها تن از علمای اهل سنت را به جرم بیعت نکردن با آنها، سر برید، داعش هیچ بویی از انسانیت نبرده است.

آیت الله طبسی، جنایت های داعش را با حمایت های مالی عربستان دانست و افزود: خون ریختن و سربریدن برای نیروهای داعش، همچون آب خوردن آسان است و آنها گروه گروه از مسلمانان را در عراق سر می برند، وهابیت به دنبال انتقام گرفتن از مسلمانان است و امروز امت اسلامی باید به فکر برخورد با جریان وهابیت و گروه داعش باشند که فردا برای این کار دیر است.

استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به قسی القلب بودن وهابیون گفت: در دل وهابی ها ذره ای رحمت وجود ندارد، آنها نسبت به کافران مهربان هستند، اما نسبت به مسلمانان قسی القلب هستند و می بینیم که امروز نیروهای داعش در عراق و سوریه سر مسلمانان را می برند، وهابی حتی به کودکان و زنان هم رحم نمی کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دانش علمای وهابی را سطحی دانست و افزود: این علمای سطحی نگر، تنها با یک آیه، حکم تکفیر می دهند، بدون اینکه به آیات دیگر توجه کنند، آنها به بهانه توسل، شیعیان را کافر می دانند، در حالی که مسئله توسل، مسئله ای است که در قرآن آمده است و اصحاب رسول اکرم (ع) پس از مرگ پیامبر، به ایشان توسل می کردند، حتی شعار لشگریان خلیفه اول در یکی از جنگ ها، یا محمدا بود.

وی تصریح کرد: علمای وهابی در بحث با علمای شیعه، شکست می خورند، چون علمای شیعه با احادیث موجود در کتاب های اهل سنت و وهابیت، با علمای وهابی بحث می کنند، اما باید به این مسئله توجه کرد که تبلیغات ضد وهابی کم است و باید حقایق درباره این جریان به گوش تمام مردم برسد.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdccoxqi.2bqpm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما