دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : 25119

داعش مانند القاعده در برابر غرب قد علم می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پژوهشکده مطالعات منطقه ای المصطفی(ص) گفت: گروه های تروریستی بعد از این که به فنون جنایت آشنا شدند، مانند القاعده در برابر روسای خودشان و غرب نیز ایستادگی می‌کنند.
داعش مانند القاعده در برابر غرب قد علم می‌کند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام حسن رضایی با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های جنایت کار در منطقه، اظهارکرد: نوع تفکرات گروه‌هایی مانند داعش سابقه زیادی دارد، ما از همان ابتدای اسلام با این گروه‌ها مواجه بوده ایم.

رئیس پژوهشکده مطالعات منطقه‌ای المصطفی(ص) با اشاره تحجر این گروه‌ها، افزود: این نوع تفکر که از سوی گروه‌های تکفیری است نگاهی متحجرانه و بدون بصیرت است که با سطحی گرایی به اسم دین و اسلام حرکات ناشایاستی انجام می‌دهند.

عضو هئیت علمی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به چیدمان جدید گروه‌های تروریستی، تصریح کرد: در حال حاضر داعش با یک ترکیب و چیدمان جدیدی وارد عمل شده است، یعنی سناریو نویسان داعش که غالبا آمریکا و رژیم های صهیونیستی هستند با مطالعات گسترده ای که انجام داده اند این گروه جدید را ایجاد کرده اند.

فریب خوردگان بی بصیرت در جبهه داعش هستند

وی با اشاره به بررسی سابق تاریخی تحجر برخی از افراد، عنوان کرد: گردانندگان داعش با بررسی و مطالعه گذشته و تطبیق آن با مسائل کنونی این گروه جدید را ایجاد کرده اند تا به مقاصد خودشان برسند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به شور جوانان برای انجام فعالیت های اسلامی، گفت: در سراسر دنیا افراد زیادی با تفکرات اسلامی هستند که در راه دین جان می دهند، بنابراین دشمنان با استفاده از این روحیه جوانان را فریب دادند و آنها را در جهتی که خودشان می خواهند وارد این جنایات کرده اند و به آن رنگ دین زده اند.

رئیس پژوهشکده مطالعات منطقه ای المصطفی(ص) با بیان برخی از موارد که بهانه‌ای دست گروه‌های مرتجع می‌دهد، تاکید کرد: با بیان کردن لعن به برخی از صحابه و عایشه که از سوی برخی از افراد بی بصیرت انجام می شود، آنها وارد عمل می شوند و از این مسئله سو استفاده می کنند و ذهنیت آنها را نسبت به شیعه بدبین می کنند.

برخی از برنامه های ماهواره ای در شکل گیری داعش نقش دارند

عضو هئیت علمی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به در پرده بودن دشمن، اظهار کرد: در این القائاتی که بر روی اذهان انجام می دهند، تا جایی که توانسته اند خیانت های دشمن به ویژه آمریکاو اسرائیل را از اذهان عمومی پاک کرده اند و جنگ بین مسلمانان را به وجود آورده اند.

وی با اشاره به برخی رفتارهای ناشایستی که به اسم شیعیان انجام می شود، افزود: این که برخی از شبکه های ماهواره ای برخی برنامه ها را به اسم شیعه بودن و بر ضد اهل تسنن انتشار کنند، سبب ایجاد تفرقه می شود و یکی از عوامل قتل و فجایع می شود.

حجت الاسلام رضایی با بیان وجود برخی از افراد نا آگاه، تصریح کرد: در حال حاضر برخی از افراد متوجه موقیعیت حساس جامعه نیستند و در سخنرانی های خود به گونه ای صحبت می کنند که سبب ایجاد این فجایع در سطح جهان می شود و آتش اختلافات را شعله ور می کنند.

داعش مانند القاعده در برابر غرب می‌ایستد

رئیس پژوهشکده مطالعات منطقه‌ای المصطفی(ص) با اشاره به مخالفت اهل تسنن با این جنایات، عنوان کرد: در حال حاضر نه تنها شیعیان بلکه اهل تسنن نیز از شیوه قتل و جنایت این گروه ناراضی هستند و این عملکرد را نمی پسندند.

عضو هئیت علمی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به تلاش برای آگاه سازی اجتماعی، گفت: در این شرایط وظیفه همه است که یک آگاه‌سازی اجتماعی را به وجود بیاوریم تا همه و حتی همین گروه های تروریستی متوجه رفتار ناپسند خودشان باشند.

وی با اشاره به خطر گروه های تروریستی، اظهار کرد: این گروه ها نه تنها برای منطقه بلکه برای تمام دنیا و بشریت به عنوان یک تهدید جدی تلقی می شود، خطر این گروه ها به گونه ای است حتی گردانندگان این گروه ها ‌حاضر نیستند این گروه را در کشور خود اقامت دهند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به مقاومت و ایستادگی این گروه های تروریستی دربرابر برنامه نویسان خود، خاطرنشان کرد: این گروه ها بعد از این که به فنون جنایت آشنا شدند در برابر روسای خودشان نیز ایستادگی می کنند و مانند القاعده می شوند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchwzni.23nmzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما