سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : 25181

دفاع آیت الله سبحانی از قانون ممنوعیت سقط جنین/

قم نيوز : قم نیوز:‌یکی از مراجع تقلید شیعیان با انتقاد از سخنان مشاور رئیس جمهور گفت: قانون ممنوعیت سقط جنین از قانون‌های خوب مجلس است.
دفاع آیت الله سبحانی از قانون ممنوعیت سقط جنین/
به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر سه شنبه در درس تفسیر قرآن کریم که در مجتمع عالی فقه برگزار شد، با انتقاد از سخنان مشاور رئیس جمهور اظهار داشت: یکی از قانون‌های خوب مجلس جرائمی است که برای سقط جنین وضع شده است زیرا سقط جنین جائز نیست.

وی با بیان اینکه ادبیات به کار رفته توسط مشاور رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره این قانون صحیح نیست، اظهار داشت: اینکه گفته شود باید فرهنگسازی شود تنها کافی نیست و باید با این قانون هم مثل سایر قوانین رفتار شود.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه چنین اقداماتی موجب کاهش جمعیت می‌شود، اضافه کرد: کاهش جمعیت به مصلحت نظام اسلامی نیست و نباید چنین مخالفتی با قوانین دیده شود.

وی افزود: اینکه مشاور رئیس جمهور بگوید با بگیر و ببند و داغ و درفش نمی‌شود مشکل جمعیت را حل کرد، تاکید کرد: در هیچ جای دنیا چنین استدلال هایی را قبول نمی‌کنند مانند این است که بگوییم فقط فرهنگسازی کنیم تا قوانین راهنمایی و رانندگی نهادینه شود و جریمه فایده‌ای ندارد.

آیت الله سبحانی ادامه داد: البته درست است که باید فرهنگسازی هم انجام شود اما نباید از جریمه متخلفان غافل باشیم و در همه دنیا هم برای جرم، جریمه می‌گذارند تا قانون رعایت شود و امنیت جامعه تامین شود.

وی افزود: مگر جرائمی مثل حمل و فروش موارد مخدر و نوشیدن مشروبات الکلی و... را می‌توانیم بگوییم جریمه و مجازات نکنیم و فقط فرهنگسازی کنیم تا خود مردم سراغ آن نروند.

حضرت خدیجه یکی از ۴ زن برتر تاریخ است

این مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضرت خدیجه یکی از چهار زن بزرگ تاریخ است که خداوند به همراه حضرت زهرا(س)، حضرت مریم و آسیه از آنان به بزرگی یاد کرده است و جزء برترین زنان محسوب می‌شوند.

آیت الله سبحانی ادامه داد: حضرت خدیجه زمانی خود را به ازدواج پیامبر(ص) درآوردند که بزرگان قریش و نجبا برای خواستگاری به سراغ او می آمدند اما قبول نکرد و وقتی پیامبر را یاری کرد که هیچ کسی جز حضرت علی(ع) به خدمت او نشتافته بود.

وی با بیان اینکه ایشان تنها کسی بود که تمام زندگی خود را در ابتدای قیام پیامبر در راه اسلام بخشید تصریح کرد: خدیجه(س) در سختترین شرایط در کنار پیامبر بود؛ به او دلداری می داد و همه اموالش را در این راه خرج کرد.

استاد برجسته حوزه گفت: در شعب ابیطالب و در بدترین وضعیت به حمایت از پیامبر و مسلمانان پرداخت و وقتی هم رحلت کرد پیامبر(ص) بسیار محزون شد و همیشه تا آخر عمر از او به مهربانی و نیکی یاد می‌کرد.

وی در ادامه به ادامه تفسیر سوره زمر پرداخت و اضافه کرد: در آیه هشتم این سوره چند نکته مورد توجه است که از جمله آن علاقه فطری مشترک در همه انسانهاست.

آیت الله سبحانی اظهار داشت: میل به خوبی، میل به زیبایی طلبی، میل به کسب علم و رفع جهل همگی در میان تمامی انسانها وجود دارد و مشترک است.

وی خاطرنشان کرد: در این سوره میل به خداپرستی نیز به عنوان یکی از امیال مشترک همه انسانها مورد توجه قرار گرفته است و خداوند بیان می‌‎‏کند که انسان وقتی در خطر قرار می‌گیرد این میل و گرایش فطری بیدار می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgqq9x.ak9n74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما