پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : 25240

ماهواره و قواعد سنتی خانواده ها

قم نيوز : قم نیوز: خانواده های مخاطب شبکه های ماهواره ای، نباید در قید و بند قواعد سنتی خانواده باشند، به ویژه سنت هایی که ریشه دینی دارد...!
ماهواره و قواعد سنتی خانواده ها
به گزارش قم نیوز، دیگر بر کسی پوشیده نیست که قصد دشمنان ما از فرستادن انواع ماهواره ها به فضا نیت انسان دوستانه یا در جهت پیشرفت علم باشد بلکه باهدف قرار دادن شالوده خانوادهای سنتی و مسلمان در صدد از هم پاشیدن اسایش و ارامش از درون خانوادهاست چون اگر دشمن به این مهمدست یابد به راحتی میتوانند سایه استعمار را بر سر مردم بی افکند.از این رو بر ان شدم تا وظیقه شرعی خود را به عنوان یک سرباز ولایت فقیه انجام دهم و هر چند نا چیز بتوانم قدمی بردارم.

قرن هاست که غرب در پی تحقق دهکده جهانی است و خود را کدخدای این دهکده تصور کرده مانع بزرگی به نام اسلام را در مقابل خود می بیند. سبک زندگی دینی با آموزه های غربی سازگار نیست و کسی که به دین پای بند است،نمی تواند در مسیر اهداف تمدن غربی گام بردارد؛ پس غرب بدنبال رفع این مانع از سر راه خود با برنامه های گوناگون است.

یکی از اصلی ترین راه کاری غرب برای رسیدن به این هدف، به فساد کشاندن مسلمانان است و آنان معتقدند اگرما بتوانیم جوان مسلمان را، به ورطه فساد بکشانیم، بدون تردید می توانیم این مانع بزرگ را از سر راه خود برداریم؛ (جدا کردن آندلس از پیکر جامعه اسلامی یکی از شیرین ترین تجربیات دشمنان اسلام است).

این یک قاعده کاملا روشن است که « در هر جامعه ، نقطه پیش رفت و سقوط ، نهاد خانواده است»؛ «برای پیشرفت جامعه ، باید خانواده را محکم کرد و برای ساقط کردن آن نیز باید خانواده را به انحراف کشاند»؛ با توجه به همین قانون، یکی از اصلی ترین اهداف شبکه های ماهواره ای ، فرو پاشی کانون خانواده است و خانواده های مورد نظر شبکه های ماهواره ای، نباید در قید وبند قواعد سنتی خانواده باشند، به ویژه سنت هایی که ریشه دینی دارد.

در زیر برخی از این سنت ها را بر می شماریم:

۱ – بدون شک در محیط خانواده ، پوشش مادر و خواهر مقابل پسران باید حساب شده باشد . نباید به این بهانه که بردار یا پسر از محارم محسوب می شوند ، مادر یا خواهر در مقابل پسر خانواده هر طور که می خواهند ظاهر شوند . بسیاری از خانواده ها به اشتباه گمان می کنند مردان یا پسران از سوی محارم خویش تحریک نشده و به گناه نمی افتند؛ ولی یکی از اهداف اصلی برخی از شبکه های ماهواره ای ، قبح زدایی از روابط نا مشروع در میان محارم به ویژه خواهر و برادر است.

۲ – نگاه خانواده های سنتی به طلاق، همان حلالی است که خداوند از آن متنفر است و همین اعتقاد، از فروپاشی بسیاری از خانواده ها جلو گیری کرده است؛ در فیلم و سریال ها و برنامه های ماهواره ای فضایی برای ذهن مخاطب تولید می شود که طلاق، قبح چندانی نداشته و به جای این که آخرین راه حل باشد، ساده ترین و نقدترین راهکار می شود.

۳- در خانواده سنتی، پدرو مادر از جایگاه ویژه ای برخوردارند و به صورت طبیعی، این جایگاه مانع بسیاری از انحرافات است؛ وقتی فرزند در تصمیم های خود به نظر پدر و مادر توجه کرده و در کارهای خود از والدین اجاره می گیرد، راه برای انجام کارهایی که نهاد خانواده ها را تحت الشاع خود قرار می دهد تنگ می شود؛ اما شبکه های ماهواره ای تلاش می کنند پدر و مادر را از محوریت خانواده خارج کنند.

پدر و مادر از نگاه این فرهنگ ، کسانی هستند که به جهت قانون طبیعت زمینه ساز تولد فرزند بوده و بازهم به جهت همین قانون باید تا مدتی که فرزند توانایی مراقبت از خویش وپاسخ به نیازهای روزمره خود را ندارد، از او مراقبت کنند؛ اما وقتی از آب و گل در آمد، جایگاه والدین در حد یک خادم برای انجام وظایفی مانند آشپزی و سایر امور روزمره پایین می آید و دیگر در این خانواده پدر و مادر نقشی در تربیت فرزند خود ایفا نمی کنند.

علی آقاجانی مدیر روابط عمومی حوزه ۲۲ امام حسن مجتبی(ع)-بخش کهک
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccxiqi.2bqp08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما