قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: قرآن باید در دل انسان نفوذ کند و خود قرآن می فرماید اگر کسی به خدا اعتماد داشته باشد زندگیش از نگرانی های موهوم نجات پیدا می کند.
تبیین اعتماد به خدا برای نجات از مشکلات و موانع در زندگی
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام ناصر رفیعی در جمع زائران و نمازگزاران حرم کریمه حضرت معصومه (س) با اشاره به تفسیر سوره حدید و صفات خداوند که در این ایات بیان شده است، اظهار کرد: اگر انسان صفات خدا را در زندگی احساس کند به پوچی نمی رسد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: یکی از راه های شناخت خدا شناخت خداست و یکی از راه های بازدارنده گناه شناخت صفات خداست و یکی از اموری که در زندگی انسان نقش تربیتی شناخت همین صفات خداوند است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: سوره ۶آیه اول سوره حدید اهمیت ویژه دارد امام سجاد (ع) فرمود در آخرالزمان افرادی در این ۶ آیه تعمق می کنند و برخی از این ویژگی ها در قرآن بی نظیر است.

وی با بیان اینکه خداوند در آیات سوره حدید خداوند به ۲۰ صفت خود اشاره می کند، گفت: اگر انسان در دلش شکی پیدا شود برای رفع وسوسه و شک درونی خواندن آیات نخست سوره حدید بی نظیر است در این آیات به ۶ صفت خداوند اشاره می کند.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه او و آخری که به عنوان صفات خداوند بیان شده زمان نیست، خاطرنشان کرد: خدا وقتی بوده که اصلا زمان معنا نداشته زمان برای وجود خدا معنا ندارد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به صفات ظاهر و باطن خداوند اظهار کرد: ظاهر یعنی آشکار است نشانه های آن است و باطن است یعنی کنه آن مخفی است و به عبارت دیگر این ۴ صفت بیان کننده محیط بودن خداوند است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به صفت علیم بودن خدا در سوره حدید گفت: خداوند در این سوره ۴ مرتبه به علم خداوند اشاره کرده است یک بار کلی درباره علم صحبت شده و یک بار هم به صورت جزئی تشریح کرده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند دنیا را در ۶ روز و به صورت تدریجی آفرید، بیان کرد: خداوند در این آیات بر مسئله دیگری با عنوان اینکه خدا همواره با شما است، اشاره می کند که اگر این آیه در زندگی جاری شود گناه از زندگی انسان رخت بر می بندد.

حجت الاسلام رفیعی با تاکید براینکه اگر "هو معکم" در زندگی ما تثبیت شود ناامید نمی شویم، در سختی ها خود را نمی بازیم و بسیاری از خطاها از زندگی ما می رود، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) در جنگ تبوک تعدادی از مردان را همراه خود نبرد تا که به فرموده پیامبر (ص) به نیازهای زنان رسیدگی کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با انتقاد از حضور غیرضروری بانوان در جامعه عنوان کرد: برخی پرسه زدن خانم ها در خیابان اشتباه است، برخی مشاغل به گونه ای است که هیچ ضرورتی برای حضور بانوان ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در قرآن آمده است کسانی که مرتکب گناه می شوند و بعد توبه می کنند خدا توبه آن ها را می پذیرد افزود: مردم باید بدانند خدا با شماست هر کجا که باشید خدا به کارهایی که می کنید آگاه است.

وی با اشاره به سه صفت خداوند که اگر در زندگی ما جاری شود گناه نمی کنیم تصریح کرد: هو معکم خدا با ما است، بر همه کارهای ما علم دارد و روزی باید پاسخگوی اعمالمان باشیم اعتقاد به این سه صفت الهی ما را از ارتکاب گناه باز می دارد.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به تاکید امام سجاد (ع) بر مداومت خواندن این آیات سوره حدید عنوان کرد: قرآن باید در دل انسان نفوذ کند قرآن می فرماید اگر کسی به خدا اعتماد داشته باشد زندگیش از نگرانی های موهوم نجات پیدا می کند.

این استاد حوزه گفت: نگرانی های انسان شامل نگرانی های منطقی و موهوم است که در قرآن تاکید شده بجای تفکر در ذات خدا به صفات او فکر کنیم تا از نگرانی های موهوت رهایی پیدا کنیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcawenu.49nm615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما