دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : 2534
خاکبان تأکید کرد:

راه‌اندازی دانشگاه بزرگ مدیریت اسلامی ضروری است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه قم با انتقاد از وجود برخی سوء مدیریت‌ها در کشور، بر ایجاد دانشگاه بزرگ مدیریت اسلامی تأکید کرد.
راه‌اندازی دانشگاه بزرگ مدیریت اسلامی ضروری است
به گزارش قم نیوز، سلیمان خاکبان عصر دوشنبه در نشست بررسی دیدگاه‌های مدیریتی قرآن کریم در دانشگاه قم با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه من از سوء تدبیر برای امتم نگران هستم تصریح کرد: اینکه وزیری را بدون هرگونه سنخیت و توجه به تخصص در رأس وزارتخانه‌ای می‌گذاریم ضعف و سوء مدیریت است.

وی اظهار داشت: هنوز که هنوز است با گذشت ۳۲ سال از انقلاب در آتش سوء مدیریت در بخش‌های مختلف می‌سوزیم و در ادارات ما این سوء تدبیر مشهود است.

خاکبان بیان داشت: ما در حمایت از مسئولان نظام در برابر دشمن و استکبار کوتاهی نمی‌کنیم ولی در بیان دیدگاه‌های علمی مدیریتی هم به این نوع کارها انتقاد داریم و این توجیه درستی نیست که بگوئیم وزیر مدیریت استراتژیک دارد و فرقی نمی‌کند که در کجا مدیریت می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با تأکید بر ایجاد دانشگاه بزرگ مدیریت اسلامی ادامه داد: متأسفانه مغزهای ما در رشته‌های مختلف بعضا زیردست مدیرانی قرار می گیرند که به علت سوء مدیریت این استعدادها را به هدر می‌دهند در حالی که ما باید مغرهای درجه یک را برای رشته مدیریت جذب کنیم تا انبوهی از مدیران باهوش و با سواد تربیت شوند و مدیریت را به دست این افراد بسپاریم.

وی با اشاره به اینکه وعلوم به دو دسته راهبردی و غیر راهبردی تقسیم شوند، افزود: دانش مدیریت باید در کشور بالاتر و مهمتراز دیگر دانش‌ها باشد.

آفات سوء مدیریت
وی تاکید کرد: چرا جهان اسلام با این همه منابع طبیعی، موقعیت استراتژیک، جمعیت و استعداد باز هم توسری خور استکبار و صهیونیست است، آیا می‌توان چیزی جز سوء تدبیر برای آن نام نهاد.

خاکبان تاکید کرد: اگر نظام اسلامی ما آسیب ببیند از ناحیه همین سوء مدیریت‌ها خواهد بود و هر چند افراد مومن و خوبی را در پستها قرار دهیم اما باز هم باید با دانش مدیریتی آشنا باشند.

ظرفیت عظیم انقلاب
عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران ظرفیت این را داشته و دارد که مسیر تاریخ را در دنیا تغییر دهد و تمدن و نظام و انسان جدیدی را خلق کند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.md0iw6dtjgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما