سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : 25406

افزایش دمای هوا درقم/ مردم صرفه جویی درمصرف آب را جدی بگیرند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای قم با اشاره به پیش بینی افزایش دمای هوای قم در هفته آینده ، از شهروندان خواست که صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند.
افزایش دمای هوا درقم/ مردم صرفه جویی درمصرف آب را جدی بگیرند
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب قم، ˈمحمد کربلایی ابراهیمیˈ روز سه شنبه در گفت وگویی افزود: شهروندان با مدیریت مصرف و پرهیز از اسراف و مصارف غیر ضروری، کارکنان شرکت آب و فاضلاب را برای عبور آرام از فصل گرم تابستان یاری رسانند.

وی با اشاره به اینکه مصرف روزانه آب درقم برای هر نفر ۳۰۰ لیتر می باشد ، گفت: این میزان با الگوی مصرف آب فاصله زیادی دارد.

الگوی مصرف آب برای هر فرد روزانه ۱۵۰ لیتر است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط خشکسالی و کمبود آب در کشور به ویژه دراستان قم ، اینگونه مصرف بی رویه شایسته نیست.

کربلایی با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از آب و صرفه جویی در این مایع حیاتی، از تولید هشت میلیون متر مکعب آب از ابتدای ماه جاری تاکنون خبر داد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۱۰ میلیون متر مکعب آب برای قم تولید شده است، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به سال ۹۱ شش درصد رشد داشته است.

وی سهم استان قم از پروژه انتقال آب از سرشاخه های دز را ۱۴۴ میلیون متر مکعب در سال اعلام کرد و گفت: این میزان برای افق ۱۴۲۰ در نظر گرفته شده است اما با این روند مصرف سهم قم از پروژه انتقال آب از سرشاخه های دز ۲۰ سال زودتر از موعد مقرر به پایان می رسد.

وی انتقال آب از سرشاخه های دز را آخرین راه تامین آب قم دانست و گفت: اگر روزی این آب به پایان برسد شاهد شروع دوباره تنش و کم آبی در استان خواهیم بود زیرا دیگر منبع و ظرفیتی برای تامین آب نخواهیم داشت که پاسخگوی نیاز مردم باشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg3t9x.ak9nz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما