شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : 25644

اورژانس قم به پایگاه امداد هوایی مجهز می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: اورژانس قم همزمان با 16 نقطه حادثه‌خیز کشور برای کاهش تلفات جاده‌ای به پایگاه امداد هوایی مجهز می‌شود.
اورژانس قم به پایگاه امداد هوایی مجهز می‌شود
به گزارش قم نیوز، جواد باقری از تجهیز اورژانس قم به امداد هوایی خبر داد و گفت: با توجه به اجرای بسته‌های طرح تحول نظام سلامت و فراهم کردن آرامش خاطر مردم پایگاه امداد هوایی در قم، راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه اهداف تجهیز اورژانس ۱۱۵ به پایگاه امداد هوایی گفت: این اقدام با هدف کاهش تلفات انسانی ناشی از مخاطرات و حوادث جاده‌ای صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: برای نخستین بار در سطح کشور، روز سه‌شنبه ۱۴ مرداد ماه سال جاری به‌صورت همزمان ۱۶ پایگاه امداد هوایی در ۱۶ نقطه بحران‌خیز کشور که یکی از آن نقاط استان قم است مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با ایجاد این بستر، اورژانس ۱۱۵ به بخش امداد هوایی دائمی مجهز خواهد شد و امدادرسانی به بیماران و مصدومان در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

*انتقال ۳ بیمار بدحال در روز قدس به مراکز درمانی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پوشش امدادی اورژانس ۱۱۵ در روز قدس گفت: ۱۰ دستگاه آمبولانس در مسیر راهپیمایان مستقر شدند و چهار دستگاه موتورلانس نیز برای مسیرهایی که عبور آمبولانس به دلیل ازدحام جمعیت ممکن نبود، خدمات‌رسانی کردند.

باقری با بیان اینکه در روز قدس اورژانس قم برای پوشش امدادی آماده‌باش بود تصریح کرد: به این منظور ۴۲ نفر از نیروهای عملیاتی برای پوشش امدادی به‌صورت آماده‌باش کامل بودند و هدایت نیروها توسط سه دستگاه خودروی فرماندهی صورت گرفت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با بیان اینکه اورژانس ۱۱۵ قم در این روز به بسیاری از مراجعه‌کنندگان، به‌صورت سرپایی خدمات ارائه کرد افزود: سه نفر از بیماران مراجعه‌‌کننده به دلیل وضعیت خاصی که داشتند پس از دریافت خدمات درمانی با آمبولانس به مراکز درمانی سطح شهر منقل شدند.

انتهای پیام//126
https://qomnews.ir/vdcayinu.49nmy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما