شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : 25650

اجرای طرح ضربتی بازدید از جایگاه‌های سی ان جی‌ در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل استاندارد قم از اجرای طرح ضربتی بازدید از جایگاه‌های سی ان جی در استان خبر داد.
اجرای طرح ضربتی بازدید از جایگاه‌های سی ان جی‌ در قم
به گزارش قم نیوز، محمدرضا واعظی‌پور به استانداردسازی جایگاه‌های سی ان جی در استان اشاره و اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شهرداری به عنوان متولیان جایگاه‌های سی ان جی با همکاری شرکت گاز و حوزه مدیریت بحران استانداری طرح ضربتی بازرسی از جایگاه‌های سوخت استان را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی با اشاره به وجود ۳۶ جایگاه عرضه سی ان جی در استان گفت: از میان این جایگاه‌ها تنها یک جایگاه تاییدیه استاندارد دارد و دیگر جایگاه‌ها در فرایند استانداردسازی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل استاندارد قم با اشاره به اینکه بازدید از سی ان جی‌های استان آغاز شده است، بیان کرد: این فرایند تا ۱۵ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

واعظی‌پور افزود: اگر جایگاهی از الزامات و شرایط استاندارد برخوردار باشد، موفق به اخذ تاییدیه ایمنی می‌شود و اجازه فعالیت پیدا می‌کند و از تخفیفات قانونی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز بهره‌مند می‌شود.

وی به عملکرد حوزه استانداردسازی اشاره و تصریح کرد: در صورتی که در برخی مراکز بحرانی وجود داشته باشد، به شرکت گاز اعلام می‌کنیم تا انتقال گاز به این مراکز را قطع کند.

مدیرکل استاندارد قم با اشاره به جایگاه قم به دلیل واقع شدن در شاهراه مواصلاتی کشور تصریح کرد: برای رفاه حال مسافران و زائران به بازدید و بررسی جایگاه‌ها می‌پردازیم.

واعظی‌پور اولویت بازدیدها را براساس قدمت جایگاه‌ها عنوان و بیان کرد: در ابتدا جایگاه‌هایی که قدمت طولانی‌تری دارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند، بدین ترتیب این جایگاه‌ها فرصت اصلاح و برطرف‌‌سازی اشکالات خود را پیدا می‌کنند.

وی یادآور شد: جایگاه‌های قدیمی با توجه به قدمتشان مشکلات بیشتری دارند؛ با بررسی اولیه از این جایگاه‌ها فرصت اصلاح را در اختیارشان قرار می‌دهیم تا خود را با شرایط جدید هماهنگ کرده و تاییدیه ایمنی را بگیرند و در صورتی که جایگاهی موفق به دریافت تاییدیه نشود، تعطیل می‌شود.

مدیرکل استاندارد قم خاطرنشان کرد: سال گذشته به صورت پایلوت سه جایگاه را در استان بررسی کردیم، اما امسال با همکاری شهرداری و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همه جایگاه‌ها بررسی خواهند شد.

واعظی‌پور افزود: شهرداری و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در راستای رفاه حال مردم و انجام هر چه بهتر کار همکاری و هماهنگی‌های لازم را دارند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchv-ni.23nmmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما