يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : 25668

اختتامیه برنامه‌های قرآنی حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: مراسم اختتامیه برنامه‌های قرآنی حرم مطهر حضرت معصومه (س) ویژه ماه مبارک رمضان با حضور امام جمعه قم و جمعی از مسئولان استانی در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد.
اختتامیه برنامه‌های قرآنی حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد
به گزارش قم نیوز، مراسم اختتامیه برنامه‌های قرآنی حرم حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان شنبه شب به منظور تقدیر از خادمان افتخاری و برگزیدگان مسابقات فرهنگی و قرآنی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم، محمد دلبری شهردار قم، حجت‌الاسلام سیدمحمد آتش‌زر رئیس شورای اسلامی شهر قم، بهرام محمدی‌نیا مدیرکل صدا و سیمای استان قم، حجت‌الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س)، معاونین شبکه‌های دو و سه سیما به همراه مسئولان شبکه قرآن و معارف اسلامی در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه پس از قرائت قرآن کریم، حجت‌الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این حرم مطهر در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: روزانه ۱۰ هزار قرآن کریم در حرم حضرت معصومه (س) استفاده می‌شود.

وی از برپایی سفره افطاری چهار هزار نفره در حرم کریمه اهل بیت (س) خبر داد و تصریح کرد: در برگزاری مراسمات شب‌های قدر یک‌هزار و ۵۳۰ خادم افتخاری، خادمان دائمی را همیاری کردند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) به فعالیت چهار هزار قرآن‌آموز در مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر و تربیت ۳۰۰ حافظ قرآن اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۷ هزار قرآن‌آموز در این مرکز تعلیم داده شده‌اند.

احمدی با اشاره به پاسخگویی ۴۰ هزار پرسش در ۲۲ ایستگاه پاسخگویی به سوالات در حرم کریمه اهل بیت (س) ادامه داد: در مسابقات پیامکی محتویات آیه‌های قرآن که از طریق صدا و سیما نیز انعکاس خوبی داده شد، یک میلیون نفر شرکت کرده‌اند.

بهرام محمدی‌نیا مدیرکل صدا و سیمای استان قم نیز در ادامه این جلسه بر فعالیت گسترده‌تر صدا و سیما در حوزه فرهنگی و مذهبی تاکید کرد و افزود: انعکاس برنامه آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه (س) این برنامه فرهنگی را به یک الگوی بین‌المللی تبدیل کرده است.

وی با اشاره به حضور مسئولان استانی و مراجع تقلید همراه نوجوانان و جوانان در برنامه‌های قرآنی حرم کریمه اهل بیت (س) بیان کرد: جدی‌ترین نقش رسانه گسترش فرهنگ قرآن است که انعکاس میزان توجه مسئولین و مراجع تقلید به قرآن‌آموزان تاثیر مثبتی در این امر داشته است.

پخش کلیپی از برنامه‌های قرآنی حرم مطهر حضرت معصومه (س) و تقدیر از خادمان افتخاری و برگزیدگان مسابقات قرآنی از بخش‌های دیگر این مراسم بوده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg739x.ak9n34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما