سه شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : 2569
حضوری عنوان کرد:

ماهی در سبد غذایی خانواده‌های قمی جایگاه مناسبی ندارد

قم نيوز : قم نیوز: پژوهشگر حوزه بهداشت تغذیه دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مصرف ماهی در سبد غذایی خانواده‌های قمی پایین است.
ماهی در سبد غذایی خانواده‌های قمی جایگاه مناسبی ندارد
به گزارش قم نیوز، محمد حضوری در همایش روش های ارزیابی وضعیت تغذیه در پژوهش های جامعه محور که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت رعایت الگوی غذایی مناسب در خانواده‌ها و نقش رژیم غذایی مطلوب در جلوگیری از بیماری و سایر عوارض گفت: تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری از مواد غذایی مفید و ریز مغذی‌ها در فرهنگ و سبد غذایی خانواده‌های ایرانی به فراموشی سپرده شده است.

وی با بیان اینکه در کشور و استان‌های مختلف مراکز تحقیقاتی وضعیت تغذیه در خانواده‌ها را ارزیابی می‌کنند؛ افزود: نتیجه پژوهش‌ها در استان بیانگر مصرف پائین ماهی در سبد غذایی خانواده‌ای قمی است که باید به آن توجه کرد.

پژوهشگر حوزه بهداشت تغذیه دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر لزوم آموزش فرهنگ صحیح تغذیه از دوران کودکی به فرزندان گفت: استفاده از ابزار رسانه‌ای، فیلم و انیمیشن در این آموزش‌ها مهم و تاثیرگذار است.

حضوری با بیان اینکه امروزه استفاده از تغذیه سالم در دنیا تنها با هدف رفع گرسنگی و نیاز بدن انجام نمی‌شود، تصریح کرد: گرایش علمی در موضوع تغذیه به سمت تغذیه سلول‌های بدن با هدف کارآمد شدن افراد است.

وی انسان سالم را محور توسعه پایدار در هر جامعه‌ای دانست و افزود: تحقق این شعار نیازمند توجه به هرم غذایی و مصرف مناسب و به موقع غلات، میوه‌ها، سبزیجات، گوشت و لبنیات در سبد غذایی روزانه است.

در این همایش شرکت کنندگان با روش‌های ارزیابی و عوامل موثر در تغذیه و وضعیت تغذیه در ایران و جهان آشنا شدند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.90x2yt0kna26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما