شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : 25812

نشست‌های گفتمان دینی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: موسسه آموزش کوتاه مدت جامعه المصطفی دوره های گفتمان های علمی با موضوع«دین و جهان معاصر» با مشارکت اندیشمندان و صاحب نظران خارجی و داخلی برگزارمی کند.
نشست‌های گفتمان دینی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، از جمله محورهای کاری موسسه آموزش کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی، برگزاری دوره های گفتمان های علمی با مشارکت اندیشمندان و صاحب نظران خارجی و داخلی در موضوعات مرتبط با فعالیت های علمی جامعه است در همین راستا موسسه آموزش کوتاه مدت سلسله نشست های گفتمان دینی با موضوع «دین و جهان معاصر» را با حضور اساتید دانشگاه وین اتریش و جامعه المصطفی برگزار می‌کند.

محورهای اصلی بحث در این نشست علمی شامل ابعاد مختلف حضور دین در جامعه معاصر نظیر ابعاد: فلسفی، کلامی، اقتصادی،‌ سیاسی، تربیتی، علمی – فرهنگی و نیز مسئله مهم گفت وگوی ادیان به منظور هم اندیشی و همکاری برای حل معضلات انسان معاصر است.

این نشست با هدف تبیین توانمندی های دین در خدمت به انسان معاصر؛، ایجاد بستر برای تعاملات علمی- پژوهشی در آینده و انعقاد تفاهم نامه؛ معرفی ظرفیت های مکتب تشیع، حوزه علمیه و جامعه المصطفی؛ ایجاد نگرش مثبت در اساتید دانشگاه وین و تغییر نگرش ایشان نسبت به ایران و تشیع برگزار می شود.

این نشست ها ۲۵مرداد ماه الی ۸ شهریورماه امسال برگزار می شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchi6ni.23nmzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما