دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : 25919

بهره مندی 10 هزار نفر از طرح اوقات فراغت هلال احمر قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور جوانان هلال احمر استان قم با اشاره به اجرای طرح اوقات فراغت توسط هلال احمر که در حال برگزاری است گفت: در این طرح کلاس‌های آموزشی 35 رشته فرهنگی، هنری و فنی و حرفه‌ای با حضور بیش از 10 هزار نفر در حال برگزاری است.
بهره مندی 10 هزار نفر از طرح اوقات فراغت هلال احمر قم
به گزارش قم نیوز، محمد مصباحی به فعالیت‌های جوانان هلال احمر در چهار ماهه نخست سال جاری اشاره و اظهار کرد: این مرکز از ابتدای سال ۹۳ تاکنون با توجه به هر حادثه و اتفاقی که در سطح استان رخ ‌داده فعالیت‌هایی داشته و خدماتی را انجام داده است.

وی به طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروز اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ نفر از اعضای این مرکز در طرح ۲۰ روزه که در ۲۵ پایگاه در ورودی و خروجی شهر مستقر بودند حضور داشته و به خدمت رسانی به مردم پرداختند.

معاون امور جوانان هلال احمر استان قم به برگزاری همایش کوثر نبوی و نور علوی همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) اشاره و بیان کرد: در این همایش مسابقه کتاب‌خوانی در خصوص فضائل حضرت زهرا(س) برگزار شد.

مصباحی به مانور امداد و نجات غنچه‌های هلال احمر که با حضور کانون مهد کودک‌های زیرپوشش این مرکز برگزار شد اشاره و بیان کرد: ۹۵ درصد مهد کودک‌های استان زیرپوشش این مرکز قرار دارد که یک هزار نفر از اعضای مهد کودک‌های زیرپوشش کودکان ۴ تا ۶ سال هستند.

وی ادامه داد: مانور فرضی امداد و نجات، اسکان اضطراری نجات در جاده و اطفای حریق از جمله اقداماتی است که در این مدت توسط جوانان هلال احمر صورت گرفته است.

وی به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و برنامه‌های آن زمان اشاره کرد و گفت: ۵۰ نفر از اعضای این مرکز در قالب ۱۵ اکیپ در این مدت به راهنمایی و هدایت مسافران و زائران پرداختند.

معاون امور جوانان هلال احمر استان قم به طرح کلی منتظران ظهور اشاره کرد و گفت: علاوه بر راهنمایی و هدایت مسافران برگزاری نمایشگاه فرهنگی، آموزشی و ورزشی و برپایی ایستگاه تست قند خون و فشار از اقدامات دیگری است که توسط جوانان هلال احمر صورت گرفت.

مصباحی به جلسه کمیته پژوهش اشاره کرد و گفت: در این جلسات مباحث، آیات، روایات و احادیثی که مرتبط با هلال احمر است جمع‌آوری شده که این مطالب در قالب کتابچه‌ای تدوین خواهد شد و تاکنون ۴۰ درصد از این طرح اجرا شده است.

وی دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، مراسم متناسب با سوم خرداد، مسابقه پیامکی فرهنگی، زیارت خانه سالمندان، اهدا خون توسط کانون دانشجویی، برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی کودکان مهد کودک‌ها زیرپوشش، پاک‌سازی محیط زیست به مناسبت روز زمین پاک توسط کودکان، برگزاری اردوهای تفریحی و جشنواره‌ غذا را از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط این مرکز است.

معاون امور جوانان هلال احمر استان قم به طرح دادرس اشاره کرد و گفت: در این طرح به دانش‌آموزان ۱۵۰ مدرسه آموزش‌های کمک‌های اولیه ارائه شد.

مصباحی به طرح اوقات فراغت توسط هلال احمر اشاره و بیان کرد: در این طرح ۳۵ رشته آموزشی فرهنگی، هنری و فنی و حرفه‌ای برای بیش از ۱۰ هزار نفر از اعضای این مرکز برگزار شد.

وی به برگزاری کارگاه یکسان‌سازی روش‌های آزمون اشاره و بیان کرد: در این کارگاه همه روش‌های آزمون و داوری‌های رشته‌های امدادی کشور یکسان‌سازی می‌شود.

معاون امور جوانان هلال احمر استان قم ادامه داد: استان قم میزبان برگزاری این کارگاه آموزشی بوده است و افراد از مراکز مختلف کشور برای شرکت در این کارگاه در استان حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcf11d0.w6dtyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما