دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : 25941

دعوت آیت الله نوری همدانی از وهابیون برای مناظره

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله ˈحسین نوری همدانیˈ روز دوشنبه در پیامی به مناسبت هشتم شوال سالروز تخریب بارگاه ملکوتی ائمه بقیع(ع)، از علمای وهابی دعوت به مناظره کرد.
دعوت آیت الله نوری همدانی از وهابیون برای مناظره
به گزارش قم نیوز، این مرجع تقلید در پیام خود با محکوم کردن این اقدامات تخریبی و موهن، آورده است: با فرا رسیدن هشتم شوال خاطره غم انگیز و مصیبت بار تخریب قبور ائمه بقیع(ع) در خاطره مسلمانان بیدار تجدید می شود، مسلمانانی که محبت اهل بیت پیامبر اسلام(ص) را افتخار می دانند و در برابر حدیث ثقلین و امثال آن، گوش شنوا و دل حق پذیر دارند.

وی افزوده است: این جنایت توسط فرقه ای صورت گرفته است که برخلاف آیات قرآن و احادیث معتبر از حضرت رسول اکرم(ص)، ساختن بنا بر فراز قبور و زیارت مشاهد مشرفه و عزاداری و تعظیم شعار را شرک می دانند.

در این پیام آمده است: وهابیون بر همین اساس، سایر فرقه های اسلامی را آماج شدیدترین تهمت ها قرار می دهند.

این مرجع تقلید خطاب به علمای وهابی تصریح کرده است: ما بارها اعلام کرده ایم که حاضریم در تمام موضوعات بر اساس منطق با شما مناظره کنیم یا کتاب هایی که در این باره نوشته شده است را پاسخ دهید، ولی هرگز حاضر نیستید و نمی پذیرید.

وی افزوده است: وهابیون مناظره را نمی پذیرند اما با اصرار و سختگیری ها، وسیله اذیت و آزار مسلمانان و تهمت به آن ها را فراهم کرده و در کشورهای اسلامی مشغول ایجاد اختلاف، فتنه گری، خون ریزی و اعمال وحشیانه هستند.

آیت الله نوری همدانی در پایان با محکوم کردن ˈاین عمل جنایتکارانه و تخریب توهین آمیز تمام آثار اسلامی که در عربستان و سایر کشورها توسط گروه های وهابی و تکفیری صورت می گیردˈ، خواستار وحدت و یکپارچگی، حل اختلافات میان مسلمانان و برقراری باشکوه تر از قبل بارگاه ائمه بقیع شده است.

مضجع شریف چهار تن از امامان شیعه (ع) در قبرستان بقیع در شهر مدینه النبی واقع است که تا سال ۱۳۴۳ هجری قمری دارای بارگاه و محل زیارت عاشقان اهل بیت (ع) بود اما در هشتم شوال همین سال توسط وهابیون ویران شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdca6onu.49nmy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما