کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبرنگاران نقش موثری در پاسداری از اخلاقیات در نس جوان دارند

16 مرداد 1393 ساعت 19:08

قم نیوز: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به روز خبرنگار، حرفه خبرنگاری را یکی از اثرگذارترین مولفه‌های جامعه دانست و گفت: خبرنگاران نقش موثری در پاسداری از اخلاقیات در نسل جوان دارند.


به گزارش قم نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، احمد صادقی اظهارکرد: حرفه خبرنگاری به عنوان یکی از اثرگذارترین مولفه‌های جامعه بشری در عرصه‌های سیاسی اقتصادی فرهنگی و اجتماعی است و نقش تعیین کننده‌ای در ارتقاء و تعالی جامعه دارد.

وی با اشاره به نام گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مصادیق پیام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای حرکت رو به جلوی جامعه یعنی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در قلم خبرنگار ظهور و بروز می‌کند و خبرنگار می‌تواند با اطلاع رسانی دقیق و آگاهی بخشی در همه زمینه‌ها، مدیران را به سمت حرکت جهادگونه سوق دهد، شفاف‌سازی و آماده کردن بستر برای حرکت‌های ملی و جهادی در بخش‌های اقتصاد و فرهنگ به دست این افراد است و یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار در جامعه کار خبرنگاری است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم تاکید کرد: در حقیقت خبرنگاران چشم بینای مردم و منعکس کننده احساسات، عواطف، نظرات و پیام‌های مردم در رسانه هستند آن چیزی که به ذهن خبرنگار خطور کرده و به قلم او پیاده می‌‌شود بارش افکار عمومی و دغدغه‌های جامعه است.

وی گفت: اگر خبرنگار اینگونه فعالیت کند رسالت خود را به نحو احسن انجام داده و اگر از خداوند و ناظر بودن او بر اعمال انسان غافل شود بسیار خطرناک است یعنی بعضاً به جای تنویر افکار عمومی به تشویش و انحراف افکار عمومی می‌پردازد که موجب تشنج و سیاه‌نمایی می‌شود.

صادقی به حاکمیت اخلاقیات در نسل جوان اشاره و پاسداری از اینکه طعمه دشمن نشود را از رسالت مهم خبرنگاران برشمرد و تصریح کرد: در جنگ نرمی که دشمن به راه انداخته خاک‌ریز اول برای خبرنگاران است و آنها می‌توانند با آگاه‌سازی عمومی اهداف جنگ نرم دشمن را به مردم نشان داده و راه‌های مقابله را نیز ارائه دهند.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 26098

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/26098/خبرنگاران-نقش-موثری-پاسداری-اخلاقیات-نس-جوان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir