پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : 26098

خبرنگاران نقش موثری در پاسداری از اخلاقیات در نس جوان دارند

قم نيوز : قم نیوز: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به روز خبرنگار، حرفه خبرنگاری را یکی از اثرگذارترین مولفه‌های جامعه دانست و گفت: خبرنگاران نقش موثری در پاسداری از اخلاقیات در نسل جوان دارند.
خبرنگاران نقش موثری در پاسداری از اخلاقیات در نس جوان دارند
به گزارش قم نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، احمد صادقی اظهارکرد: حرفه خبرنگاری به عنوان یکی از اثرگذارترین مولفه‌های جامعه بشری در عرصه‌های سیاسی اقتصادی فرهنگی و اجتماعی است و نقش تعیین کننده‌ای در ارتقاء و تعالی جامعه دارد.

وی با اشاره به نام گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مصادیق پیام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای حرکت رو به جلوی جامعه یعنی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در قلم خبرنگار ظهور و بروز می‌کند و خبرنگار می‌تواند با اطلاع رسانی دقیق و آگاهی بخشی در همه زمینه‌ها، مدیران را به سمت حرکت جهادگونه سوق دهد، شفاف‌سازی و آماده کردن بستر برای حرکت‌های ملی و جهادی در بخش‌های اقتصاد و فرهنگ به دست این افراد است و یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار در جامعه کار خبرنگاری است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم تاکید کرد: در حقیقت خبرنگاران چشم بینای مردم و منعکس کننده احساسات، عواطف، نظرات و پیام‌های مردم در رسانه هستند آن چیزی که به ذهن خبرنگار خطور کرده و به قلم او پیاده می‌‌شود بارش افکار عمومی و دغدغه‌های جامعه است.

وی گفت: اگر خبرنگار اینگونه فعالیت کند رسالت خود را به نحو احسن انجام داده و اگر از خداوند و ناظر بودن او بر اعمال انسان غافل شود بسیار خطرناک است یعنی بعضاً به جای تنویر افکار عمومی به تشویش و انحراف افکار عمومی می‌پردازد که موجب تشنج و سیاه‌نمایی می‌شود.

صادقی به حاکمیت اخلاقیات در نسل جوان اشاره و پاسداری از اینکه طعمه دشمن نشود را از رسالت مهم خبرنگاران برشمرد و تصریح کرد: در جنگ نرمی که دشمن به راه انداخته خاک‌ریز اول برای خبرنگاران است و آنها می‌توانند با آگاه‌سازی عمومی اهداف جنگ نرم دشمن را به مردم نشان داده و راه‌های مقابله را نیز ارائه دهند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcev78w.jh8poi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما