پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب : 26099

55 روستای قم با تانکر آبرسانی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم گفت: آب شرب مورد نیاز اهالی 55 روستا در قم با تانکر منتقل می‌شود.
55 روستای قم با تانکر آبرسانی می‌شود
به گزارش قم نیوز، علی جان صادق‌پور ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری بخش کهک که با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: قم به لحاظ مجاورت با استان تهران و اینکه عمده جمعیت آن در شهر قم ساکن است و نیازمندی‌های جمعیت فصلی روستاها نادیده گرفته شده، از نظر شاخص بهره‌برداری از آب ۱۰ درصد از شاخص کشوری کمتر است.

وی با بیان اینکه بیشتر روستاهای قم با مشکل کمبود آب مواجه هستند گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کمتر روستایی است که پروژه‌های آبرسانی اجرا نشده باشد ولی کمبود منابع آب، اهالی روستاها را با مشکلاتی مواجه کرده است.

مدیرعامل شرکت آبفار قم گفت: نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت بدهی قبلی به پیمانکاران و اجرای پروژه‌های نیمه تمام نیاز داریم.

به گفته صادق‌پور بیشتر روستاهای استان قم از طریق تانکر آبرسانی می‌شد ولی با اجرای طرح‌های آبرسانی این تعداد به ۵۵ روستا کاهش یافته است.

وی هزینه اجرای فاز اول طرح آبرسانی به کهک را ۱۱ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۳ میلیارد تومان از این مقدار تامین اعتبار شد و به ۸ میلیارد تومان دیگر تا پایان این طرح نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم اضافه کرد: در صورتی که اعتبار مورد نیاز به زودی اختصاص یابد این طرح تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید وگرنه در روند اجرای آن تاخیر ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcf1xd0.w6dv1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما