پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب : 26100

حضور قوی در میدان رسانه ای جهان، از ضروریات است

قم نيوز : قم نیوز: نماینده آیت الله سیستانی از مراجع عالی نجف در قم گفت: دچار ضعف شدید رسانه ای و تاثیرگذاری کم در عرصه جهانی هستیم و ضروری است که به سرعت آن را بر طرف کنیم
حضور قوی در میدان رسانه ای جهان، از ضروریات است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین ˈسید جواد شهرستانیˈ روز پنجشنبه در دیدار جمعی از مدیران و فعالان صنفی عرصه خبر با اشاره به پیشرفت های گسترده در عرصه فناوری اطلاعات و رسانه در جهان امروز گفت: در حالی که ما درعرصه رسانه در جهان ضعیف عمل می کنیم، دشمنان ما بطور گسترده و بسیار موثر توانسته اند از این ابزار برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

وی گفت: نقش مخربی که چند شبکه خبری عرب زبان در به انحراف کشاندن پاییز عربی بازی کردند، نمونه ای از استفاده موثر طرف مقابل و حضور کم رنگ و ضعیف ما در عرصه رسانه ای جهان است.

شهرستانی با سنگین ارزیابی کردن مسوولیت رسانه ها در جمهوری اسلامی، خطاب به فعالان این عرصه گفت: باید تلاش کنید واقعیت های اسلام و ایران را معرفی کنید و اگر همین یک کار به خوبی انجام شود، برای ما کافی خواهد بود.

وی گفت: بسیاری از ما گرفتار شعارزدگی شده ایم و از واقعیت های جهان امروز اطلاع چندانی نداریم و همین امر سبب ناکامی های زیادی شده است.

نماینده آیت الله سیستانی در قم گفت: رسانه ها باید بدور از برچسب های ملی یا محلی و به شکل حرفه ای و به زبان های مختلف زنده در دنیا، وارد عرصه اطلاع رسانی جهان شوند تا بتوانند مخاطبان مختلف از سراسر جهان را جذب کنند و صدای حقیقت را به گوش آنها برسانند.



* مخالفت اسلام با خشونت را به جهان معرفی کنیم

وی درادامه با تاکید بر اهمیت حضور موثر رسانه های کشور در عرصه بین المللی و توجه به مخاطبان چند صد میلیونی به زبان های غیر انگلیسی از جمله عربی، اسپانیولی و اردو گفت: جهان فقط ایران و عراق و منطقه عربی و اسلامی نیست، باید با حضور قوی رسانه ای در نقاط مختلف جهان، مخاطبان را جذب و به جهانیان نشان دهیم که اسلام دین صلح، و با خشونت مخالف است.

شهرستانی با تاکید بر مسوولیت خطیر اصحاب رسانه در این زمینه، افزود: اگر ما بتوانیم با استفاده درست از ابزارهای مدرن امروز، صدای خود را به خوبی به گوش جهانیان برسانیم، بسیاری از واقعیت ها برای آنها روشن خواهد شد و راه پیشرفت اسلام هموارتر خواهد شد.

نماینده آیت الله سیستانی ادامه داد: پافشاری ما بر مواضع، اصول و مبانی خود، باید مصرانه تر و محکم تر از همیشه باشد ولی باید مراقب باشیم که دشمن را علیه خود تحریک نکنیم.



* نقش سازنده رسانه ها در تقویت فرهنگ نقد

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی همچنین با اشاره به نقش رسانه ها در تقویت فرهنگ نقد در جامعه گفت: پذیرش نقد و استقبال از نقد سازنده، یک اصل دینی است ولی ما در جامعه ای زندگی می کنیم که نقد را دوست نداریم و انتقادپذیر نیستیم.

وی افزود: متاسفانه با کوچکترین انتقادی ولو سازنده، احساس حمله می کنیم در حالی که انتقاد سازنده، بسیار مطلوب است و برای جامعه آثار و برکات فراوان دارد و این انتقاد کوبنده است که بد و مضر است.

شهرستانی به اهمیت وجود اخلاص در کار اهالی رسانه اشاره کرد و گفت: وجود اخلاص در کار، موفقیت های زیادی در بر دارد، انسان باید لااقل بخشی از کارش را صرفا با رنگ خدایی و بخاطر خدا انجام دهد آن وقت برکاتش را احساس خواهد کرد.

در این نشست تعدادی از مسوولان و اصحاب رسانه، نقطه نظرات خود را در زمینه تقویت تاثیرگذاری در عرصه داخلی و بین المللی ابراز کردند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم نیز در این نشست، با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد شکاف های دینی و مذهبی در منطقه، تقویت آموزش زبان های خارجی بویژه زبان عربی میان خبرنگاران و فعالان سیاسی را در درک نیاز رسانه ای منطقه و موفقیت در ابلاغ درست پیام های سیاسی و دینی به مردم منطقه موثر دانست.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciuzar.t1aqu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما