شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : 26146

وزش باد نسبتا شدید در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم گفت: ظهر امروز وزش باد با جهت شرقی همراه با گرد و خاک و حداکثر سرعت وزش باد 70 کیلومتر بر ساعت قم را درنوردید.
وزش باد نسبتا شدید در قم
به گزارش قم نیوز، محمدرضا قاضی برای امروز آسمانی صاف پیش‌بینی کرد و گفت: در ظهر پدیده وزش باد با جهت شرقی همراه با گرد و خاک و حداکثر سرعت وزش باد ۷۰ کیلومتر بر ساعت داشتیم.

وی این وضعیت هوایی را برای فردا با شدت کمتری پیش‌بینی و اظهار کرد: دمای استان طی امروز و دو روز آینده ۴۴ درجه است البته از اوایل شب دوشنبه با کاهش نسبی دو درجه‌ای روبه‌رو خواهیم بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم با اشاره به قرار گرفتن آسمان دیروز استان قم در وضعیت هشدار گفت: دیروز به دلیل وزش باد شرقی همراه با گرد و خاک در استان قم، دید افقی کاهش یافت به صورتی که در شمال استان در بخش شکوهیه دید به زیر ۵۰۰ متر رسید.

وی در ادامه بیان کرد: دیروز دید افقی در مناطق دیگر از جمله سلفچگان و کهک به ترتیب به زیر ۲ هزار و ۸ هزار متر رسید که حداکثر سرعت وزش باد نیز ۵۵ کیلومتر بر ساعت با جهت شرقی بود، البته جهت وزش باد در این روزها از اهمیت بیشتری نسبت به سرعت وزش باد در ایجاد چنین وضعیتی برخوردار بود.

قاضی حداکثر و حداقل دمای دیروز شهر قم را به ترتیب ۴۴ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: بین مراکز استان‌ها در کشور فقط شهر اراک و قم و در بین شهرها قم، ‌سلفچگان، اراک و گناباد دید افقی آنها زیر ۳۰۰۰ متر گزارش شده بود.

وی در پایان رطوبت نسبی امروز استان قم را بین ۵ تا ۲۲ درصد عنوان و ابراز کرد: دو روز آینده نیز رطوبت نسبی هوای قم به همین صورت خواهد بود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciqzar.t1aq52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما