يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : 26163

میزان دسترسی مردم به خدمات درمانی افزایش یافته است

قم نيوز : قم نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای طرح نظام سلامت، دسترسی مردم به خدمات درمانی به میزان 9 درصد افزایش یافته است.
میزان دسترسی مردم به خدمات درمانی افزایش یافته است
به گزارش قم نیوز، دکتر محمد حاجی آقاجانی در مراسم افتتاح پایگاه امداد هوایی قم که قبل از ظهر شنبه در بیمارستان شهید بهشتی قم برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم این خدمت موجب نجات جان بسیاری از حادثه دیدگان بشود.

وی گفت: بعد از یک فاز مطالعاتی شش ماهه از ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری طرح تحول نظام سلامت در کشور اکنون وارد فاز پایش و نظارت در این برنامه‌ها شده‌ایم.

معاون درمان وزارت بهداشت به برنامه‌ای که برای تحول نظام سلامت در حوزه درمان طراحی شده است اشاره کرد و از ترویج زایمان طبیعی، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، مقیم شدن پزشکان متخصص در بیمارستان‌های دولتی، ارتقای کیفیت ویزیت و حمایت از بیماران صعب العلاج و اسقرار آمبولانس هوایی نام برد.

وی تصریح کرد: شان و کرامت مردم و مراجعه کنندگان بیمارستان‌های دولتی ارتقاء یافته است و اکنون میزان دسترسی مردم در سطح کشور به خدمات درمانی به ۹ درصد افزایش یافت است.

کاهش میزان سزارین

آقاجانی ضمن بیان اینکه پرداختی بیماران در حال حاضر از ۳۷ درصد به ۷ تا ۸ درصد کاهش داشته است، افزود: از دیگر برنامه های نظام سلامت ترویج زایمان طبیعی است که شکر خدا ۵ تا ۸ درصد کاهش سزارین نسبت به زایمان طبیعی را شاهد هستیم.

وی از تنظیم بازار لوازم پزشکی خبر داد و عنوان کرد: نتایج این طرح در همین سه ماهه از آغاز طرح کام مردم را شیرین کرده است و باید از تلاش دست اندرکاران آن قدردانی شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در سال گذشته با ۱۹ هزار کشته و بیش از ۱۵۰ هزار مجروح مواجه بودیم، گفت: امیدواریم با فعالیت آمبولانس هوایی این تلفات کاهش یابد و امداد هوایی بتواند در مناطق صعب العبور و حوادث جاده‌ای با حضور خود از میزان خسارات بکاهد.

کمبود در اورژانس پیش بیمارستانی

وی با بیان اینکه در اورژانس پیش بیمارستانی کمبود وجود دارد، اظهار کرد: اورژانس پیش بیمارستانی با دو هزار پایگاه و با استعداد ۳ هزار دستگاه آمبولانس و همچنین ۱۵ هزار پرسنل سال گذشته دو میلیون و ۳۰۰ مأموریت را انجام داده است.

آقاجانی با اشاره به اینکه هنوز بیش از ۱۶۰۰ پایگاه برای رسیدن به تعداد استاندارد فاصله داریم، گفت: امداد هوایی می‌تواند کمک فراوانی به بیماران با سرعت بیشتری از امداد زمینی نماید.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchxzni.23n--dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما