يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : 26166

کاراته‌کای قمی قهرمان مسابقات نوجوانان آسیا شد

قم نيوز : قم نیوز: کاراته‌کای نوجوان قمی حاضر در پیکارهای قهرمانی آسیا با غلبه بر تمام حریفان خود موفق به کسب مقام قهرمانی و نشان طلای این پیکارها شد.
کاراته‌کای قمی قهرمان مسابقات نوجوانان آسیا شد
به گزارش قم نیوز، در شرایطی که چهاردهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در هر دو بخش مردان و بانوان از هجدهمین روز مرداد ماه آغاز شده است، نخستین موفقیت را کاراته‌کاهای اعزامی رده سنی نوجوانان رقم زده و در آسیا درخشیدند.

در بین کاراته‌کاهای مدال‌آور روز نخست که منجر به درخشش قابل توجه تیم ملی کاراته رده سنی نوجوانان کشورمان در بزرگ‌ترین رویداد کاراته آسیا شدند، حمیدرضا نجاتی تنها نماینده کاراته قم در رقابت‌های نوجوانان آسیا نیز درخشان ظاهر شد.

در حالی که تمام کاراته‌کاهای نوجوان و جوان اعزامی کشورمان که در دوره اخیر پیکارهای بین‌المللی تایلند موفق به کسب مدال شدند، در ترکیب تیم‌های ملی رده‌های سنی نوجوانان و جوانان کاراته در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور داشتند، حمیدرضا نجاتی توانست مدال طلا خود در جام بین‌المللی تایلند را به طلای آسیا تبدیل کند.

در حالی که کاروان کاراته کشورمان در قالب تیم‌های نوجوانان و جوانان راهی پیکارهای قهرمانی آسیا شده است، کسب مدال‌های رنگارنگ همراه با حضور در جمع کشورهای برتر و شاخص کاراته آسیا، زمینه موفقیت کاراته کشورمان در این دوره از پیکارها را بیش از پیش فراهم کرد.

در چهاردهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در کوالالامپور مالزی که با حضور کاراته‌کاهای بیش از ۴۰ کشور آسیایی برگزار می‌شود، حمیدرضا نجاتی در به اضافه ۷۰ کیلوگرم رقابت‌های خود را از مصاف با نماینده میزبان یعنی ازبکستان آغاز کرد و در گام نخست با قرعه استراحت رو‌به‌رو شد.

استراحت در مرحله نخست این فرصت را به کاراته‌کای شایسته و آینده‌دار استان قم داد که حریفان خود بهتر بشناسد و در ادامه این پیکارها عملکرد خوبی داشته باشد،‌ نجاتی در مرحله دوم و در رویارویی با حریفی از کشور چین با نتیجه قاطع ۸ بر صفر حریف را شکست داد تا راهی مرحله سوم این رقابت‌ها شود.

در دور سوم از مسابقات چهاردهمین دوره کاراته قهرمانی نوجوانان آسیا در مالزی، حمیدرضا نجاتی به حریفی سرسخت از کشور قزاقستان برخورد کرد اما در این مبارزه نیز با دقت بالا و اجرای صحیح فنون توانست رقیب خود را با نتیجه ۱۱ بر ۷ شکست دهد.

کسب برتری مقابل کاراته‌کای کشور ژاپن، حمیدرضا نجاتی را به دیدار نهایی این دوره از رقابت‌ها فرستاد جایی که حمیدرضا نجاتی در مبارزه فینال مقابل نماینده اردن نیز به برتری چهار بر صفر رسید تا با شایستگی و اقتدار صاحب مدال طلای این وزن شود.

این موفقیت برای حمیدرضا نجاتی در حالی به دست آمد که حمیدرضا نجاتی چندی پیش در جام بین‌المللی تایلند که با رقابت ورزشکارانی از کشورهای مطرح آسیا برگزار شد، در وزن به اضافه ۷۰ کیلوگرم نماینده کاراته قم در این رقابت‌ها بود که با شایستگی به نشان طلا و مقام قهرمانی دست یافت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcai6nu.49nii15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما