يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 26171

حضور 400 زوج از کشورهای مختلف جهان برای درمان ناباروری در قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس جهاد دانشگاهی قم از حضور بیش از 400 زوج نابارور از کشورهای مختلف جهان برای درمان به این استان خبر داد.
حضور 400 زوج از کشورهای مختلف جهان برای درمان ناباروری در قم
به گزارش قم نیوز، ˈمحمد ابراهیم فقیه زادهˈ خاطرنشان کرد: زوج های نابارور از کشورهایی همچون عراق، پاکستان، ترکیه، آذربایجان، پاکستان، سوئد و برخی کشورهای آفریقایی در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم حضور یافتند.

وی ادامه داد: بیشتر این زوج های جوان از طریق طلاب و فضلای خارجی مقیم قم که در جامعه المصطفی العالمیه مشغول تحصیل می باشند با مرکز درمان ناباروی جهاد دانشگاهی آشنا شده و به قم سفر می کنند.

فقیه زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه این زوج های جوان هم برای زیارت حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و هم برای درمان بیماری ناباروری خود به قم سفر می کنند؛ اصطلاح توریسم درمانی را برای آن انتخاب کردیم.

وی گفت: از سال ۱۳۸۰ تاکنون بیش از ۱۵ هزار پرونده برای درمان ناباروری در جهاد دانشگاهی قم تشکیل شده که ۳۰ درصد موفقیت آمیز بوده است.

وی افزود: بیشترین مراجعه کنندگان داخلی به مرکز درمان ناباروری قم از استان های تهران، مرکزی، اصفهان، سمنان، بوشهر، هرمزگان و خراسان رضوی بودند.



* پوشش بیمه ای درمان ناباروری در قم

فقیه زاده در خصوص پوشش بیمه ای ناباروری گفت: جهاد دانشگاهی قم در ذیل تفاهم نامه ای با مرکز خدمات حوزه های علمیه و بیمه سینا، بخشی از هزینه ناباوری را تحت پوشش بیمه قرار داده است.

وی تاکید کرد: این سقف غیر از خدمات دارویی می باشد.

رییس جهاد دانشگاهی قم خاطرنشان کرد: هزینه های درمانی در قم پایین ترین هزینه های درمانی مراکز دولتی و حتی خصوصی در زمینه درمان ناباروی درکشور است.



* از رایگان شدن درمان ناباروری استقبال می کنیم

وی همچنین با اشاره به اینکه هزینه های درمان ناباروری بسیار بالاست، گفت: هر چند اقداماتی برای رایگان شدن درمان ناباروری در حال انجام است ولی با توجه به هزینه های بالای عمل جراحی ، بعید به نظر می رسد این طرح به نتیجه قطعی برسد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی از رایگان شدن هزینه های درمان ناباروی و تحت پوشش قرار گرفتن آن توسط بیمه ها به طور کامل استقبال می کند.



* علم سلول درمانی در قم

فقیه زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به علم سلول درمانی درقم گفت: هنگامی که انسان دچار سکته مغزی و یا قلبی می شود بخشی از بافتها و اندام های قلب دچار ضایعه می شوند و بافت ها قابل ترمیم نیستند و باید قلب دیگری را برای احیای این فرد به آن پیوند بزنند.

وی اظهار داشت: امروز علم سلولهای بنیادی، کشت، تمایز و تکثیر سلول های بنیادی می تواند اندام زایی های خود را داشته باشد که در کشور ما این تحقیقات ۱۵ سال است که با کشف سلولهای بنیادی شروع شده و پژوهشگاه رویان در این زمینه کار می کند.

فقیه زاده گفت: از جمله کارهایی که در جهاد دانشگاهی قم به صورت بومی با موفقیت انجام شده ، ساخت و تکثیر سلول های بنیادی تولید کننده غضروف حنجره است.

رییس جهاد دانشگاهی استان قم ادامه داد: محققان قمی با برداشت برخی از چربی بدن انسان و کشت آن در محیط آزمایشگاهی، سلول های بنیادی غضروف حنجره را شناسایی و کشت داده و با ساخت یک داربست خاص و انتقال آن به بدن موجود زنده، سرطان حنجره را درمان می کنند.

فقیه زاده گفت: محققان قمی سلول های بنیادی را هم اکنون روی یک سگ به نام ˈلاکیˈ قرار دادند و پس از مراقبت و نگهداری های خاص پزشکی، اندام زایی و ساخت غضروف نای سگ با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: این آزمایش هنوز در مرحله جانوری است و روی انسان تاکنون آزمایش نشده است.

فقیه زاده اظهار داشت: مقالاتی که در این زمینه در آی اس آی(ISI)نمایه سازی شده است مبین موفقیت علمی و تحقیقاتی پژوهشگران جوان قمی است، این دانش( سلول درمانی و تولید سلول های بنیادی) امروز در قم بومی شده است.

وی یادآورشد: هم اکنون این تحقیقات با حضور دانشجویان مقاطع تحصیلی تکمیلی اعم دکترا و کارشناسی ارشد ادامه دارد و امید است به زودی با کسب مجوزهای لازم بتوانیم مراحل استفاده آن را در بدن انسان هم دنبال کنیم.

شعبه جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۸۰در شهر مقدس قم تاسیس شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgqq9x.ak93u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما