يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 26174

تشکیل 9 هزار پروند تبلیغی در اداره کل اعزام مبلغ

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حدود 9 هزار پرونده تبلیغی در اداره کل اعزام مبلغ تشکیل شده، البته مبلغان نخبه بر اساس مدرک تحصیلی و توانمندی انتخاب می‌شوند.
تشکیل 9 هزار پروند تبلیغی در اداره کل اعزام مبلغ
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام احمد شعبانی با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های اداره‌کل اعزام مبلغ اظهار کرد: این اداره در هر فصل تبلیغی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت کرده و در طول سال دوره‌های آموزشی بلندمدت را برای کیفیت‌بخشی به امر تبلیغ مبلغان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه دوره‌های کوتاه‌مدت پیش از اعزام برای مبلغان ویژه دوره تابستان و ضیافت الهی ماه رمضان برگزار شده است گفت: از جمله دوره‌های کوتاه مدت «تجلی وحی در سبک زندگی اسلامی» بود، همچنین می‌توان به دوره کوتاه مدت تفسیر قرآن در قالب تفسیر سوره حجرات برای مبلغان اشاره کرد.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: بحث روخوانی،‌ روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن یکی از برنامه‌های آموزشی است و همچنین دوره‌هایی در زمینه گزیده‌ای از تاریخ اسلام و آشنایی با سیره زندگی اهل بیت(ع) پیش از ماه رمضان برگزار شد.

وی عنوان کرد: دوره آموزشی بلند مدت از مهر ماه برای استان قم آغاز می‌شود و اکنون دوره مشاوره برای حفظ خطبه غدیر در حال برگزاری است.

شعبانی با اشاره به اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مبلغان گفت: این دوره‌ها با هدف کیفیت‌بخشی به اطلاعات، آگاهی‌های مبلغان و افزایش سطح علمی آنها در زمینه‌های تخصصی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: گروه‌های مختلف مبلغان دارای انگیزه‌های مختلف و علاقه‌مند به دوره مشاوره هستند که برای آنها دوره تخصصی مشاوره برگزار می‌کنیم.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حدود ۹ هزار پرونده تبلیغی در اداره کل اعزام مبلغ تشکیل شده است گفت: مبلغان نخبه بر اساس مدرک تحصیلی انتخاب می‌شوند یا برخی از مبلغان نخبه با شرکت در دوره‌های مختلف نبوغ خود را نشان می‌‌دهند.

شعبانی خاطرنشان کرد: حدود ۲ هزار نفر در دوره آموزشی شرکت کردند و از محتواهای دوره‌ها بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به مرحله دوم مسابقه حفظ موضوعی قرآن گفت: این مسابقه در زمینه موضوعات مختلف برگزار می‌شود که بخش اول خداشناسی و توحید، یگانگی خداوند، اسماء و صفات خداوند، بخش دوم عدل الهی، بخش سوم نبوت و بخش چهارم معاد است.

شعبانی یادآور شد: هزار و ۸۰۰ نفر در مرحله اول مسابقه حفظ موضوعی قرآن شرکت کردند و مرحله دوم این مسابقه مهر امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjxve8.uqemazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما