يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : 26183

حریق در ضلع شرقی حرم حضرت معصومه (س) بدون خسارت مهار شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان آتش نشانی با اشاره به حادثه حریق ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س)گفت: در این حادثه چند یونولیت در کارگاه در معرض برش با دستگاهش هوابری دچار حریق شد که بدون در برداشتن خسارت مهار شد.
حریق در ضلع شرقی حرم حضرت معصومه (س) بدون خسارت مهار شد
به گزارش قم نیوز، عباس جعفری با اشاره به فعالیت‌های آتش نشانی درروزهای گذشته، اظهار کرد: از روز چهارشنبه گذشته تا کنون سازمان آتش نشانی ۶۱ عملیات انجام داده است.

مدیرعامل آتش سازمان آتش نشانی قم با اشاره آمار افراد فوت شده، مصدوم و نجات یافته این حوادث، افزود: در این ۶۱ عملیات ۲نفر فوت شده، ۶ نفر مصدوم و ۵ نفر نجات یافته نیز درآمار‌ها موجود است.

وی با اشاره به برخی از حوادث اطفای حریق، تصریح کرد: ۲۵ حریق در این مدت وجود داشت که ۷ حریق منزل، ۶ حریق ضایعات، ۳ حریق خودرو، ۱ حریق کنتوربرق، ۲ حریق الوار، ۱ حریق پیک نیک، ۱ حریق کولر، ۱ حریق کارخانه پوشال بعد از زندان لنگرود، ۱ کارخانه مواد پلاستیکی، ۱ حریق نانوایی، ۱ حریق در پاساژ زمزم از جمله فعالیت‌های چهار روز اخیر بود.

جعفری با اشاره به برخی از فعالیت‌های سازمان آتش نشانی، عنوان کرد: ۲۶ مورد ایمن سازی، ۱۰ مورد بازگشایی در خودرو، ۴ مورد نشت خودرو، ۲ مورد قطع آژیر، ۲ مورد صید مار، ۱ مورد صید زنبور، ۱ مورد نشست زمین، ۲ مورد محبوس شدن کودک در منزل، ۱ مورد نشت اسید از تانکر حمل اسید، ۱ مورد گیر کردن سر یک کودک بین نرده‌های پل، ۱ مورد گیر کردن سگ در داخل کانال، برخی از فعالیت‌های انجام شده سازمان آتش نشانی در روزهای اخیر است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی قم با اشاره به جلوگیری از ریزش ساختمان، گفت: یک مورد احتمال ریزش ساختمان وجود داشت که با ایمن سازی رفع شد، ۴ مورد نجات افراد از داخل آسانسور، ۱ مورد انگش‌تر بری، ۲ مورد غرق شدگی نوجوانان ۱۶ و ۱۹ ساله افغانی در یکی از استخرهای روستای وشنوه و دو مورد تصادف در جاده کهک و جاده کاشان نیز برخی از فعالیت‌های این سازمان بوده است.

وی با اشاره به حادثه مجتمع زمزمه، اذعان کرد: این حادثه در ساعت ۲۰ و ۵۲ دقیقه رخ داد که ۳ دقیقه بعد تیم آتش نشانی از ایستگاه ۵ میدان مطهری به محل اعزام شد.

جعفری با اشاره به عمق حادثه مجتمع زمزم، بیان کرد: در این حادثه ۱۵ خودرو همراه با دو نردبان نجات همراه با ۶۰ آتش نشان به محل اعزام شدند که در غالب سه تیم این حادثه را مهار کردند.

مدیرعامل آتش نشانی قم با تاکید به اسیر شدن ۵ نفر در ساختمان زمزم، اظهار کرد: سه تیم در زیر زمین، بین طبقات و طبقات فوقانی برای نجات ۵ نفر محبوس شده تلاش زیادی کردند، که این حادثه در ساعت ۲۳: ۳۰ دقیقه مهار شد.
وی با اشاره به تمرکز آتش نشانی بر روی این حادثه تا ساعت ۱۴ روز بعد، افزود: از سوی سازمان آتش نشانی یک خودرو تا ساعت ۱۴ روز بعد در محل حادثه مستقر بود.

جعفری با اشاره آتش سوزی صحن شرقی حرم مطهر حضرت معصومه، خاطرنشان کرد: در این حادثه چند یونولیت در کارگاه در معرض برش با دستگاه هوابری دچار حریق شد که بدون در برداشتن خسارت مهار شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjtve8.uqemozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما