يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : 26203

قم آماده پذیرایی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه‌ریزی استاندار قم گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که در این استان برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، آماده پذیرایی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم.
قم آماده پذیرایی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است
به گزارش قم نیوز، حسن رضوی بعدازظهر امروز در مراسم معرفی توانمندی‌های سرمایه‌گذاران چین در استان قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: استان قم از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی ترانزیتی کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی و علاقه مردم این شهر به علم و آگاهی موجب شده است دانشگاه‌ها و مراکز علمی در این شهر از رشد مطلوب برخوردار باشد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم با اشاره به شمار دانشجویان و طلاب که در استان قم مشغول فراگیری علم هستند، بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار دانشجو و ۷۰ هزار طلبه در این استان به فراگیری علوم گوناگون مشغول هستند. در حال حاضر ۳۵۰ واحد آموزشی در قم فعالیت دارند که بیش از ۵۰ درصد دانشجویان و دانش‌پژوهان آن را دختران و زنان تشکل می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه قم به دلیل وجود بارگاه حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و بیوت مراجع در کانون گردشگری مذهبی قرار دارد، گفت: سالانه بیش از ۲۰ میلیون نفر در قم آمد و رفت دارند که این مسئله از ظرفیت‌های مهم این استان به شمار می‌رود. استان قم دارای اماکن مذهبی فراوانی است و بزرگ‌ترین مجموعه نسخ خطی جهان در این شهر به نمایش گذاشته شده و رتبه برتر چاپ مذهبی را به خود اختصاص داده که از ظرفیت‌های این استان است.

رضوی از فعالیت ۲ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در قم خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار نفر در این استان به کار اشتغال دارند که با سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی و مجاورت با بازار صنعتی امکان رشد صنعت فراهم است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم شهرک‌های مهم صنعتی قم را صنایع کانی غیرفلزی، صنایع شیمیایی و پلاستیک دانست و گفت: در بخش صنعت استان قم دارای ۱۵ معدن است که مهم‌ترین این معادن شامل سنگ معدن عقیق می‌شود.

وی با بیان اینکه در صنایع‌دستی نیز استان قم سرآمد است، گفت: فرش دستباف این استان دارای ارزشی جهانی است و به دلیل تنوع، خواهان فراوانی دارد.

رضوی با اشاره به مصوبه هیئت دولت در ارتباط با احداث هشت منطقه نمونه گردشگری در قم گفت: این مسئله نیز از جمله مزایای استان قم در بخش گردشگری محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: استان قم در سال ۹۲ محصولات صنعتی خود را به کشورهای جهان صادر کرد که مهم‌ترین کشورهای بازار هدف چین، امارات، ترکیه، پاکستان و افغانستان بودند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم اضافه کرد: استان قم دارای ظرفیت‌های گردشگری فراوانی است که در زمینه دامداری به‌عنوان قطب دامداری کشور به شمار می‌رود.

رضوی در بخش دیگری از سخنان خویش به منطقه اقتصادی سلفچگان اشاره و بیان کرد: این منطقه یکی از ظرفیت‌های مهم استان است که می‌توانیم از ظرفیت آن برای سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان جایگاه ویژه‌ای را برای اقتصاد قم فراهم کرده است، گفت: برنامه بازدید هیئت چینی از منطقه اقتصادی سلفچگان در نظر گرفته ‌شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم خاطرنشان کرد: این استان برای همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی آمادگی همکاری دارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc1iqi.2bqex8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما