قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شخصیت آیت‌الله بروجردی به‌گونه‌ای بود که شاگردانش نه‌تنها به نظام علمی او بلکه به نظام روحی او تأسی می‌کردند و از آن بهره می‌بردند.
آیت‌الله ممدوحی: آیت‌الله بروجردی مانع بزرگی مقابل مقاصد ضددینی پهلوی بود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسن ممدوحی با اشاره به برگزاری مراسم پنجاه و پنجمین سالگرد وفات آیت‌الله بروجردی، اظهار کرد: آیت‌الله بروجردی شخصیت بزرگی داشتند که کمتر کسی مانند ایشان بین مراجع وجود داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ابعاد شخصیتی ایشان بین طلاب و روحانیون، افزود: آیت‌الله بروجردی چنان شخصیت بزرگی داشتند که بین علمای نجف و قم شخصیت پذیرفته شده‌ای بود و افق مرجعیت آیت‌الله بروجردی گستردگی زیادی داشت.

وی با اشاره به هوش و درایت آیت‌الله بروجردی، تصریح کرد: استعداد زیاد و حافظه زیاد بین افراد به‌ندرت دیده می‌شود، برخی از افراد استعداد خوبی دارند اما حافظه خوبی ندارند، اما آیت‌الله بروجردی حافظه و استعداد فوق العاده‌ای داشت.

آیت‌الله ممدوحی با بیان توجه آیت‌الله بروجردی به آیات و روایات، عنوان کرد: آیت‌الله بروجردی در دروس خود به‌جای استناد به مسائل دیگر فقط به آیات و روایات استناد می‌کردند و هر مسئله را بر اساس آیات و روایات برای مردم و شاگردانش بیان می‌کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نگاه طلاب و شاگردان به آیت‌الله بروجردی، گفت: شخصیت ایشان به‌گونه‌ای بود که شاگردانش نه‌تنها به نظام علمی او تأسی می‌کردند بلکه به نظام روحی او نیز تأسی می‌کردند و از آن بهره می‌بردند، مثلاً شهید مطهری که از شاگردان آیت‌الله بروجردی بود هرگاه درباره ایشان سخن می‌گفت با بیانی سرشار از عشق و ارادت صحبت می‌کرد.

وی با به اشاره به مرجعیت و فقاهت آیت‌الله بروجردی، بیان کرد: کمتر کسی مانند ایشان مرجعیت کامل داشت، او از نظر فقاهت در همه علوم متخصص زمان خود بود.

آیت‌الله ممدوحی با تأکید بر ویژگی‌های آیت‌الله بروجردی، تصریح کرد: آیت‌الله بروجردی به هیچ عنوان حب ریاست نداشت و بعد از اینکه از نجف به ایران آمد در بروجرد به‌سادگی زندگی می‌کرد که با اصرار علمای زمان، مانند آیت‌الله صدر، آیت‌الله حجت و آیت‌الله خوانساری ایشان به قم عزیمت کردند و مرجعیت ایشان تثبیت شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ترس دربار از آیت‌الله بروجردی، خاطرنشان کرد: آیت‌الله بروجردی چنان در قلب مردم جای گرفته بود که درزمان طاغوت کسی نمی‌توانست کاری به‌خلاف اسلام انجام دهد تا جایی که انجمن‌های ایالتی و ولایتی بعد از رحلت ایشان به وجود آمد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg7x9x.ak93y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما