قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از برگزاری همایش سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با حضور معاون اول قوه قضائیه در قم خبر داد.
برگزاری همایش سالروز ورود آزادگان با حضور معاون اول قوه قضائیه در قم
به گزارش قم نیوز، سیدجواد هاشمی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با اشاره به آستانه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان دارای صبر، حلم، ایثار و بردباری و سربه‌داران نهضت امام خمینی(ره) بوده و سربازانی برای مقام ولایت محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید آزادگان زاهدان شب و شیر بیشه امروز هستند و آبروی نظام و ملت را آزادگان عزیز حفظ کردند و این افراد مبلغ و سفیرانی در زندان‌های عراق بودند که شکنجه‌های فراوانی را تحمل کردند.

هاشمی یادآور شد: آزادگان با افتخار از این آزمون بیرون آمدند و کسانی بودند که با صبر و شکیبایی زندان‌ها را سپری کردند.

وی خاطرنشان کرد: مجاهدت و ایثار به داخل مرزها محدود نمی‌شود، به طوری که در دوران کنونی استکبار جهانی تلاش می‌کند که با تمام امکانات بحث تک قطبی را برای مقاصد خودش فراهم کند و در این بین نیازمند مجاهدانی برای مقابله با برنامه‏‌‏های استکباری هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به مسائل و شرایط کنونی گفت: انسان‏‌‏های بی‌گناه، طفل‌های شیرخوار و مادرانی که باردار هستند توسط رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: امروز اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه شخصیت‌های فلسطینی انجام می‌شود ولی یقین بدانند به جمهوری اسلامی گزندی با وجود رهبری مقتدر، فهیم، متفکر و تحلیل‌گر وارد نمی‌شود.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۵۸۹ نفر آزاده در سطح استان حضور دارند، گفت: از این تعداد آزادگان جانباز زیر ۲۵ درصد ۶۶ نفر، بالای ۲۵ درصد ۵۰۹ نفر و ۷۰ درصد دو نفر هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در استان قم، آزاده شهید دو نفر، آزاده جانباز شهید هشت نفر، اسارت ۶ تا ۱۲ ماه ۶۹ نفر، اسارت یک یا دو سال ۳۵ نفر و نخبه آزاده ۱۸ نفر هستند.

وی در ادامه از برگزاری مراسم سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی همزمان با ۲۶ مرداد خبر داد و افزود: این مراسم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی معاون اول قوه قضائیه و از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم خاطرنشان کرد: به همین مناسبت نمایشگاه کتاب مربوط به آزادگان نیز برپا و با خانواده‌های آزادگان دیدار می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcftmd0.w6dvxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما