شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : 26417

تولید 50 نرم‌افزار قرآنی ویژه عموم مخاطبان

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهشی موسسه فرهنگی یاسین از تولید 50 نرم‌افزار قرآنی ویژه عموم مخاطبان خبر داد.
تولید 50 نرم‌افزار قرآنی ویژه عموم مخاطبان
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علیرضا تقیان با اشاره به تاسیس موسسه فرهنگی یاسین در سال ۷۳ اظهار کرد: فعالیت‌های این موسسه در زمینه علوم قرآنی، تفسیر، ترتیل، پژوهش، آموزش، حدیث، ترجمه‏‌های متنی و تصویری، دسته‏‌بندی‌های موضوعی، معارف شیعی، تحلیل و بررسی زندگانی معصومین(ع)، تاریخ، سیره و فرهنگ عمومی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تولید نرم‌افزارهایی در زمینه‌های مختلف گفت: نرم‌افزارهای قرآنی، نرم‌افزارهای عترت مانند ستاره‌ها و طاها، فرهنگ و معارف عمومی مانند مبلغ و مبشر خانواده از سوی موسسه تولید شده است.

معاون پژوهشی موسسه فرهنگی یاسین تولید نرم‏‌افزارهای آموزشی صبا و دبستان قرآن و ارائه محتوا در قالب قلم هوشمند را از فعالیت‌های دیگر موسسه ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: شناخت معصومین(ع)، لزوم درک متون دینی، ضرورت آموزش قرآن به صورت طبقه‏‌بندی شده در قالب روخوانی، تجوید، علوم قرآنی، تفسیر و مفاهیم و تدوین شیوه‏‌های مناسب برای درک مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت(ع) از جمله اهداف موسسه یاسین است.

تقیان فراگیر شدن مفاهیم والای دینی با کمک به کارگیری آنها در متن و حاشیه‏ برنامه‏‌ها، ایجاد طرحی نو در تلفیق شیوه‏‌های آموزشی به صورت مالتی مدیا(Multi Media)، نشر و گسترش مفاهیم عمومی و تخصصی قرآن به عنوان ثقل اکبر و نهج‌البلاغه و تبیین شخصیت و ویژگی‌‏های رفتاری معصومین(ع) را از اهداف موسسه ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: موسسه فرهنگی یاسین موفق به کسب تندیس زرین و لوح افتخار از چهارمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال، رتبه اول در نخستین جشنواره و کنفرانس کودک الکترونیک، تندیس زرین و لوح افتخار از سومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال، تندیس سیمین و لوح افتخار از دومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال و رتبه سوم به عنوان کارآفرین برتر در استان قم شده است.

معاون پژوهشی موسسه فرهنگی یاسین با اشاره به فعالیت‌های نرم‌افزاری موسسه فرهنگی یاسین گفت: این موسسه نزدیک به ۵۰ نرم‌افزار قرآنی برای عموم مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان تولید کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: نرم‌افزار اندرویدی ماه خدا در ماه رمضان تقدیم علاقه‌مندان شد و نسخه دیگر آن در ماه رمضان سال آینده با کیفیت، محتوا و قابلیت بهتر در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

تقیان ادامه داد: در نظر داریم برنامه جامعی را تدوین کنیم که امکان قرائت قرآن، ترجمه و احکام در آن وجود داشته باشد تا فضا و محتوای معنوی برای مخاطبان ایجاد شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjaxe8.uqemvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما