سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب : 26554

توجه به تاریخ پرافتخار قم در گذشته در موزه انقلاب و دفاع مقدس

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با بیان اینکه موزه انقلاب و دفاع مقدس یک مرکز فرهنگی است که با عنایت به تاریخ پرافتخار گذشته، نگاهی هم به آینده دارد گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در هیئت امناء آن نقش آفرینی کنند.
توجه به تاریخ پرافتخار قم در گذشته در موزه انقلاب و دفاع مقدس
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، احمد حسینی در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اینکه فرهنگ، هویت کشور بوده و هر آنچه از فرهنگ نهادینه شود صدقه جاریه و موجب افتخار است گفت: همانگونه که رویکرد سازمان میراث فرهنگی در کنار مسائل گردشگری و صنایع دستی، توجه به فرهنگ جامعه است، بنابراین می‌توان فرهنگ دفاع مقدس را نیز که با فرهنگ انقلاب و عموم مردم عجین شده، در جامعه ترویج کنیم.

وی به مراحل ساخت مجموعه فرهنگی(موزه) انقلاب و دفاع مقدس در استان اشاره کرد و ابراز کرد: استان قم جزء نخستین استان‌هایی است که هیئت امناء این مرکز را تشکیل داده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم با بیان اینکه طبق قانون، اداره کل میراث فرهنگی نیز عضو ثابت و دائم هیئت امناء مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس در استان است عنوان کرد: موزه انقلاب و دفاع مقدس یک مرکز فرهنگی است که با عنایت به تاریخ پرافتخار گذشته، نگاه به آینده هم دارد و با توجه به نگاه کلان و بین المللی نسبت به آن می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی مرتبطی همچون میراث فرهنگی در هیئت امناء آن نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به جزئیات دیگری از تشکیل هیئت امناء، موضوع ایجاد سازمان روحانیت در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را مطرح کرد و گفت: از آغاز غیبت کبری تا کنون بیش از ۴۸۰۰ روحانی در سطح اجتهاد و مرجعیت تقلید در موضوعاتی چون مخالفت با نظام سلطه، مخالفت با رژیم مستبد، مخالفت با حاکم یا فرد ظالم و نیز در زمینه‌های امر به معروف و نهی از منکر در جهان اسلام به شهادت رسیده‌اند.

حسینی با اشاره به اینکه پرداختن به موضوع تاریخ روحانیت به عهده استان قم گذاشته شده و کارگروهی نیز در این زمینه در استان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: ما باید بر اساس تکلیف و قانون در راه‌اندازی مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس با کمترین مشکلات، بالاترین کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هر هزینه‌ای که صرف امور فرهنگی و ارزشی می‌شود برگشت پذیر است تاکید کرد: تشکیل کارگروه محتوایی مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است و در این راه حمایت همه جانبه و تخصصی مراکز مربوط از جمله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را می‌طلبد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbasb5.rhb0spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما