قم نيوز : قم نیوز: مسئول روحانیون مستقر اداره کل تبلیغات اسلامی قم گفت: هدف از اعزام روحانی به روستاها آگاهی، روشنگری و آشنایی افراد با زندگی و سیره اهل بیت(ع) است.
هدف از اعزام روحانی به روستاها آگاهی‌بخشی و روشنگری مردم است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام قاسم‌علی گل‌محمدی با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت اظهار کرد: در این ایام و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی روحانی به روستاهای استان اعزام خواهند شد.

وی به اعزام روحانی به روستاهایی که فاقد روحانی (مستقر و طرح هجرت) هستند اشاره کرد و گفت: در ایام و مناسبت‌های خاص روحانیونی را به روستاهایی که روحانی مستقر ندارند اعزام می‌کنیم.

مسئول روحانیون مستقر اداره کل تبلیغات اسلامی قم به برنامه‌های اجرا شده در مناسبت‌ها و مراسم‌های خاص اشاره کرد و گفت: در این زمینه و با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی روحانیون را به روستاهای استان اعزام می‌کنیم.

گل‌محمدی با اشاره به وجود پنج بخش در استان قم بیان کرد: ۵۰ روحانی در بخش‌های مختلف استان اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به گروه‌بندی روحانیون اعزامی به روستاهای استان خاطرنشان کرد: عده‌ای روحانیونی هستند که حکم فعالیت خود را از دفتر تبلیغات اسلامی دریافت می‌کنند و به مناطق اعزام می‌شوند و عده‌ای نیز در خود بخش‌ها مستقر هستند.

مسئول روحانیون مستقر اداره کل تبلیغات اسلامی قم تصریح کرد: در امر ساماندهی روحانیون بومی در روستاهای قم کمبود امکانات استقرار این افراد را کاهش می‌دهد.

گل‌محمدی ادامه داد: ائمه جماعات در مساجد علاوه بر بیان مطالب دینی و زندگی‌نامه ائمه اطهار (ع) به بررسی مسائل روز و اتفاقات موجود در جهان می‌پردازد، بدین طریق همه حوادث و اتفاقات موجود در جهان را به گوش همه مردم می‌رسانند و اطلاعات آنها را در این زمینه افزایش می‌دهند.

مسئول روحانیون مستقر اداره کل تبلیغات اسلامی قم هدف از اعزام روحانی به روستاها را آگاهی، روشنگری و آشنایی افراد از زندگی و سیره اهل بیت(ع) برشمرد.

وی به کمبود بودجه در زمینه تبلیغات اشاره و بیان کرد: با توجه به کمبود بودجه در زمینه تبلیغات، روحانیون بومی که در مساجد حضور پیدا می‌کنند به صورت رایگان و فی‌ سبیل‌الله فعالیت دارند.

مسئول روحانیون مستقر اداره کل تبلیغات اسلامی قم تصریح کرد: با توجه به کمبود بودجه دو سالی است که اعزام روحانی به روستاهایی که فاقد روحانی است در ایام پایانی هفته را متوقف کرده‌ایم.

گل‌محمدی با اشاره به جوان بودن روحانیون اعزامی به روستاهای استان تصریح کرد: بیشتر این افراد از جوانان هستند، گرچه پیشکسوتان نیز در این زمینه هنوز فعالیت دارند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgxu9x.ak93z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما