کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 5000 بانوی قمی

خبرگزاری مهر , 1 شهريور 1393 ساعت 12:49

قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از پنج هزار بانوی قمی خبر داد.


به گزارش قم نیوز، احمد عطارنیا بیان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در پنج ماهه نخست سالجاری به پنج هزار و ۴۳ نفر از زنان را در ۲ بخش دولتی و خصوصی با ۱۴۵ حرفه آموزشی در رشته‌هایی نظیر فناوری اطلاعات، عمران، صنایه دستی، هنرهای تزئینی، در چهار خوشه خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه داده است.

وی گفت: در همین راستا ۲ هزار و ۱۱۹ نفر از بانوان استان در دوره‌های پایه و ۱۶۹ نفر در دوره‌های پیشرفته همچون windows application، برنامه نویس linux، تحلیل گر و طراح سازه‌های سه بعدی، مدیر آموزشگاه فنی و حرفه‌ای و غیره شرکت کردند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم عنوان کرد: ۲ هزار و ۵۶۲ نفر از زنان این استان در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای از آموزش‌های مهارتی در ۱۳۶ آموزشگاه در ۱۲رشته از قبیل امور مالی و بازرگانی، عمران، فناوری اطلاعات، ایمنی و بهداشت، طراحی و دوخت، مراقبت زیبائی، هنرهای تجسمی و هنرهای تزئینی در قالب ۴۱۴ دوره آموزشی در پنج ماهه نخست سال بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: در بخش آموزش زنان روستایی نیز ۱۸هزار و ۶ نفر ساعت دوره آموزش روستایی برای بانوان استان قم برگزار شده است که در آن ۱۷۹ نفر از زنان روستایی در حرفه‌هایی مانند قال بافی، دوخت لباس زنانه و پرورش دهنده مرغ بومی موفق به اخذ گواهینامه شده‌اند.

عطارنیا بیان کرد: آموزش ۱۴ نفر از زنان در رشته کاموا بافی در ندامتگاه‌های استان قم طی ۵ ماهه نخست سال جاری انجام گرفته است.

وی گفت: کسب مهارت و شرکت در دوره‌های آموزشی بهترین راهکار اشتغال زنان در جامعه و حضور فعال این قشر در عرصه فعالیت‌های اجتماعی بوده و مهارت‌آموزی و ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت بانوان در جامعه می‌تواند بهره‌گیری مفید از نیروی کار فعال جامعه و میزان تولید را افزایش دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم عنوان کرد: آموزشهای فنی و حرفه‌ای دختران روستایی در زمینه امور تولیدی، تغذیه، بهداشت و سایر فعالیتهای آنان، تأمین کننده بخشی از اهداف توسعه روستایی در زمینه ارتقای سطح زندگی جوامع روستایی است که این آموزش‌ها باعث می‌شود آنان به عنوان نیروی کار حال و آینده، نقش فعال تری در زمینه مشارکت در سطح جامعه ایفا کنند.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 26710

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/26710/ارائه-آموزش-های-مهارتی-بیش-5000-بانوی-قمی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir