شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : 26710

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 5000 بانوی قمی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از پنج هزار بانوی قمی خبر داد.
ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 5000 بانوی قمی
به گزارش قم نیوز، احمد عطارنیا بیان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در پنج ماهه نخست سالجاری به پنج هزار و ۴۳ نفر از زنان را در ۲ بخش دولتی و خصوصی با ۱۴۵ حرفه آموزشی در رشته‌هایی نظیر فناوری اطلاعات، عمران، صنایه دستی، هنرهای تزئینی، در چهار خوشه خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه داده است.

وی گفت: در همین راستا ۲ هزار و ۱۱۹ نفر از بانوان استان در دوره‌های پایه و ۱۶۹ نفر در دوره‌های پیشرفته همچون windows application، برنامه نویس linux، تحلیل گر و طراح سازه‌های سه بعدی، مدیر آموزشگاه فنی و حرفه‌ای و غیره شرکت کردند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم عنوان کرد: ۲ هزار و ۵۶۲ نفر از زنان این استان در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای از آموزش‌های مهارتی در ۱۳۶ آموزشگاه در ۱۲رشته از قبیل امور مالی و بازرگانی، عمران، فناوری اطلاعات، ایمنی و بهداشت، طراحی و دوخت، مراقبت زیبائی، هنرهای تجسمی و هنرهای تزئینی در قالب ۴۱۴ دوره آموزشی در پنج ماهه نخست سال بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: در بخش آموزش زنان روستایی نیز ۱۸هزار و ۶ نفر ساعت دوره آموزش روستایی برای بانوان استان قم برگزار شده است که در آن ۱۷۹ نفر از زنان روستایی در حرفه‌هایی مانند قال بافی، دوخت لباس زنانه و پرورش دهنده مرغ بومی موفق به اخذ گواهینامه شده‌اند.

عطارنیا بیان کرد: آموزش ۱۴ نفر از زنان در رشته کاموا بافی در ندامتگاه‌های استان قم طی ۵ ماهه نخست سال جاری انجام گرفته است.

وی گفت: کسب مهارت و شرکت در دوره‌های آموزشی بهترین راهکار اشتغال زنان در جامعه و حضور فعال این قشر در عرصه فعالیت‌های اجتماعی بوده و مهارت‌آموزی و ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت بانوان در جامعه می‌تواند بهره‌گیری مفید از نیروی کار فعال جامعه و میزان تولید را افزایش دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم عنوان کرد: آموزشهای فنی و حرفه‌ای دختران روستایی در زمینه امور تولیدی، تغذیه، بهداشت و سایر فعالیتهای آنان، تأمین کننده بخشی از اهداف توسعه روستایی در زمینه ارتقای سطح زندگی جوامع روستایی است که این آموزش‌ها باعث می‌شود آنان به عنوان نیروی کار حال و آینده، نقش فعال تری در زمینه مشارکت در سطح جامعه ایفا کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfxed0.w6dvyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما