دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : 17057
اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد

ارائه آموزش‌های مهارتی به اتباع بیگانه در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از ارائه آموزش‌های مهارتی به اتباع بیگانه در استان قم خبر داد.
ارائه آموزش‌های مهارتی به اتباع بیگانه در قم
به گزارش قم نیوز، احمد عطارنیا امروز ارائه آموزش‌های نهاد محور به اتباع بیگانه را در خودکفایی، ریشه‌کنی فقر، ایجاد اشتغال پایدار، رشد اقتصادی و بهبود شرایط زندگی آن‌ها موثر دانست و اظهار داشت: در صورت افزایش ظرفیت اقتصادی خانواده‌ها امکان دست‌یابی به راه حل‌های پایدار و اشتغال آسان‌تر آن‌ها به هنگام بازگشت به کشور فراهم می‌شود.
 
وی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه میان سازمان فنی و حرفه‌ای، اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد با هدف خوداتکایی و معیشت پناهندگان در هشت ماه نخست سال‌جاری اقدام به آموزش 240 نفر از اتباع بیگانه در هشت مرکز این اداره کرده است.
 
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم هدف این تفاهم‌نامه را بهبود سطح خودکفایی و معیشت پناهندگان عنوان کرد و ادامه داد: این تفاهم‌نامه در سال 2011 منعقد شد و در استان‌های اصفهان، فارس، گلستان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، قزوین، مرکزی، سمنان، ایلام، بوشهر، تهران و یزد به اجرا در آمد.
 
عطارنیا خاطرنشان کرد: ساختار فعالیت‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای پناهندگان به گونه‌ای در مناطق شهری صورت گرفته که مرتبط با نیازها و متمرکز بر حوزه‌های ساختمانی، تعمیرات و صنعت باشد.
 
وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی بر اساس استانداردهای موجود در آموزش فنی و حرفه‌ای و بنا به درخواست اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور به این افراد ارائه می‌شود، اظهار داشت: در سال‌جاری 240 نفر از پناهندگان افغانی و عراقی در استان قم زیر پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفته‌اند و در سال‌های 90 و 91، 136 نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.
 
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم یادآور شد: طی این توافقات آموزش‌های مهارتی توسط مربیان مجرب در رشته‌های تعمیرکار برق خودرو، تعمیرکار اتومبیل‌های سواری، کشت‌کار گلخانه‌های خاکی، نصب و تعمیر کولرهای گازی پنجره‌ای، تراشکاری درجه 2، جواهرسازی مهره‌ای، تکه‌دوزی با چرخ، رودوزی سنتی درجه 2، کیف‌دوز زنانه، برق ساختمان درجه یک و 2 و تزئینات عروس به اتباع بیگانه آموزش داده شده است.
 
عطارنیا این آموزش‌‌ها را لازم و ضروری برشمرد و گفت: با توجه به شرایط موجود در کشورهای عراق و افغانستان این آموزش‌ها در توانمندسازی و ارتقای مهارت افراد موثر است.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcjayev.uqeaizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما