دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 17318
معاون برنامه‌ریزی استاندار قم:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کاهش بیکاری موثر است

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه‌ریزی استاندار قم گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری دارد.
آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کاهش بیکاری موثر است
به گزارش قم نیوز سید رضا دهناد در نشستی که پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل و جمعی از مدیران ستادی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان قم برگزار شد، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در ارتقاء توانمند سازی افراد مهم عنوان کرد و اظهار داشت: این آموزش‌ها در ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش نرخ بیکاری تاثیر بسزایی دارد.
 
وی افزود: کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در رشد و توسعه جامعه و به کارگیری نیروی انسانی ماهر در جامعه تاثیرگذار است.
 
معاون برنامه ریزی استاندار قم آموزش‌های متناسب با نیاز مخاطبان را مهم برشمرد و تصریح کرد: در صورتی که آموزش افراد بر اساس نیاز آنها باشد زمینه ایجاد اشتغال و کارآفرینی فراهم می‌شود در غیر این صورت همین موضوع می‌تواند مانعی برای رسیدن فرد به اهدافش باشد. دهناد مهارت آموزی به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را مهم خواند و بیان کرد: آموزش به دانشجویان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که متاسفانه اکثر این افراد با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای آشنایی ندارند.
 
وی با تاکید بر اینکه تربیت نیروی انسانی در راستای کسب مهارت و ایجاد اشتغال مهم است عنوان کرد: توجه به کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش موثری در اعتبار مدارک فنی و حرفه‌ای دارد و افرادی که مدرکی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای داشته باشند به هنگام استخدام و جذب در اولویت قرار خواهند گرفت.
 
معاون برنامه ریزی استاندار قم بیکاری را یکی از معضلات اجتماعی موجود در کشور عنوان کرد و یادآور شد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور متولی اشتغال افراد نیست، اما در ایجاد اشتغال و تربیت نیروی کار ماهر نقش دارد.
 
دهناد گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود و توجه و استقبال از آن نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.
 
وی عملکرد مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان را مناسب دانست و تصریح کرد: مردم از این گونه آموزش‌ها استقبال می‌کنند چرا که متناسب با نیازهای بازار کار است و افراد جویای کار می‌توانند با گذراندن دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای صاحب تخصص و مهارت شوند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcjotev.uqeavzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما