يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : 26782

نخستین نیروگاه تولید برق CHP کشور در قم افتتاح می شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت مخابرات قم گفت: همزمان با هفته دولت، نخستین نیروگاه تولید برق CHP( تولید همزمان برق و آب مقطر با مقیاس کوچک) کشور برای نخستین بار در این استان به بهره برداری می رسد.
نخستین نیروگاه تولید برق CHP کشور در قم افتتاح می شود
به گزارش قم نیوز، ˈسید اسدالله دهنادˈ افزود: این نیروگاه با مشارکت شرکت مخابرات استان و شرکت ری نیرو وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در جاده قدیم قم - تهران افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه این نیروگاه در راستای تاسیس نیروگاه های برق با مقیاس کوچک و با هدف تامین برق مورد نیاز سازمان است، ادامه داد: این نیروگاه با پیوستن به برق سراسری استان، علاوه بر تامین برق مورد نیاز تاسیسات شرکت مخابرات، بخشی از آن نیز در شبکه برق استان استفاده می شود.

وی با اشاره به مزیت تولید آب مقطر در این نیروگاه، گفت: با توجه به اینکه حرارت اگزوز در نیروگاه های برق تلف می شود، این حرارت در نیروگاه برق CHP برای تولید آب مقطر که در صنایعی از جمله پزشکی، شوینده ها و باطری سازی کاربرد دارد، استفاده خواهد شد.

دهناد به افتتاح همزمان ۱۷ طرح مخابراتی دیگر اشاره کرد و گفت: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات درون سازمانی، به بهره برداری خواهد رسید.

وی نصب و راه اندازی ۱۱ هزار و ۷۲۸ پورت ADSL را از جمله این طرح ها عنوان و بیان کرد: این پروژه با اعتبار ۱۰ هزار میلیون ریال در سطح شهر قم اجرایی شده است.

به گفته وی، توسعه پورت های POTS، نصب و راه اندازی DLC Outdoor، توسعه شبکه کابل مرکز ابوذر، پردیسان، شاهد، عمار یاسر، قدس و ۱۹دی از طرح های دیگر می باشد.

مدیرعامل شرکت مخابرات قم گفت: این پروژه ها روز پنجشنبه هفته جاری، ششم شهریورماه طی مراسمی با حضور مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات ایران و مسوولان استانی به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcewf8w.jh8pvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما