سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : 26853

وزیر کشور سلام رئیس جمهور را به مردم منطقه آذر قم ابلاغ کرد

قم نيوز : قم نیوز: وزیر کشور گفت: سلام ویژه آقای روحانی را به شما مردم انقلابی این منطقه آذر قم ابلاغ می‌کنم و ایشان تا کنون ۳ بار درباره ویژگی های مردم انقلابی منطقه آذر، صحبت کرده‌اند و شخصا به ویژگی های شما مردم واقف هستند؛ از شما تقدیر کرده اند.
وزیر کشور سلام رئیس جمهور را به مردم منطقه آذر قم ابلاغ کرد
به گزارش قم نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی روز گذشته به مناسبت هفته دولت در سفری یک روزه به قم آمد.

وی در ابتدا ساختمان استانداری قم را افتتاح کرد و سپس از نیروهای نظامی سان دید.

رحمانی فضلی سپس در جلسه شورای تامین استان حاضر شد.

وی سپس در جلسه شورای اداری استان قم در تالار معصومیه استانداری قم شرکت کرد و با اشاره به مسائل منطقه‌ای و مشکلات حاکم بر منطقه اظهار کرد: مجموعه کشورهای اطراف ایران، دچار مشکلات امنیتی و منطقه‌ای هستند که ایران در این یک سال در کنار بحث اقتصاد، فعالیت‌های منطقه‌ای را نیز مورد پیگیری قرار داد؛ در سوریه، وضع از دو سه سال قبل بسیار بهتر شده و در این کشور، با فعالیت ‌های مختلف و از جمله فعالیت‌های سنگین دیپلماتیک، انتخابات قانونی در این کشور را به کشورهای غربی قبولاندیم و علی رغم خرج پول و امکانات بسیار، به هدف خود نرسیدند.

کربلا و نجف خط قرمز ما است

رحمانی فضلی با اشاره به مشکلات عراق، افزود: در موضوع عراق، ایران بسیار به موقع و خوب موضع گیری کرد و روزهایی بود که ما نگران سقوط شهرهای زیارتی بودیم و فشار زیادی روی عراق بود اما تنها دولتی که کمک کرد، جمهوری اسلامی ایران بود؛ در کنار آن حزب الله لبنان نیز کمک هایی کرد و این از ایمان راسخ ما تحت لوای مقام معظم رهبری حاصل شد.

وزیر کشور افزود: اقدامات دیپلماتیک صورت گرفته به همراه حمایت از دولت عراق سبب شد تا کشور فرو پاشیده عراق، خود را پیدا کند، اکنون استان های این کشور یکی پس از دیگری در حال آزاد شدن است و این تصمیمات با نظر مقام معظم رهبری گرفته شد اما اقدامات عملی به عهده شورای عالی امنیت ملی بود و تصمیمات انقلابی در این شورا توسط دولت گرفته شد.

وی خاطرنشا ن کرد: رئیس جمهور در آن جلسه فرمودند این شهرها خط قرمز ماست و اگر مشکلی برای این شهرها ایجاد شود، هیچ محدودیتی برای عملیات قائل نیستیم و این را به همه اعلام کنید. این تصمیم بزرگ و انقلابی‌ای بود و شجاعت بسیار می خواهد، این اواخر که داعش به کردها حمله کرد، از ایران درخواست کمک کردند و این ایران بود که نیروهای آن‌ها را ساماندهی کرد و سبب مقاومتشان شد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: دشمن تصور می کرد که جمهوری اسلامی ایران سرگرم است و در غزه کاری از پیش می برند اما جمهوری اسلامی از غزه نیز حمایت کرد و بارها ما به آن‌ها گفتیم اگر می خواهند آتش بس را بپذیرند، به آنها کمک کنیم اما مردم غزه در هیچ شرایطی خواستار آتش بس نبودند و اگر چه آمار شهدا بالاست اما اسرائیل نیز گیر کرده ‌و توان از پیش بردن کاری را ندارد.

دیدار با آیت الله وحید خراسانی

وزیر کشور در ادامه برنامه های سفر خود به استان قم با آیت الله وحید خراسانی از مراجع تقلید شیعیان در قم دیدار و گفت و گو کرد.
دیدار رحمانی فضلی با آیت الله وحید خراسانی بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

رحمانی فضلی سپس به زیارت حرم کریمه اهل بیت (س) رفت و پس از اقامه نماز ظهر، با آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه (س) دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر کشور در این دیدار با اشاره به ضرورت زیاد شدن مدت اقامت زائران در قم اظها ر کرد: باید با تکیه بر بخش خصوصی اقامتگاه ارزان قیمت برای زائران احداث شود.

رحمانی فضلی افزود: اطراف حرم خوب است چنین اماکنی ایجاد شود و زمین آن در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد تا برای احداث اقامتگاه اقدام شود.

انزوای سیاسی علیه ایران شکسته شده است

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در هم‌اندیشی ائمه جمعه و جماعات و نخبگان حوزه‌های علمیه در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، با اشاره اینکه نگاه انتقادی مردم از دولت در پیشرفت دولت موثر است، اظهار کرد: نگاه ها نباید آنی، لحظه ای و از سرانتقادهای منظور دار باشد امنیت و حیثیت ما از ولایت فقیه نشات می گیرد و امام (ره) با توجه به مطالعات نهضت ها، تئوری ولایت فقیه را مطرح کرد و مشکلات زیادی حل شد.

وی با اشاره به توطئه دشمن برای ۲۴ خرداد سال قبل، افزود: در آن شرایط دشمن سعی کرد فتنه ۸۸ را در گستره جغرافیایی ایران رقم بزند که با درایت مردم موفق نشد.

وی با بیان نخستین برنامه دولت تدبیر و امید، تاکید کرد: نخستین برنامه این دولت ایجاد آرامش درجامعه بود، که سعی شد آرامش، انسجام و اتحاد در بین مردم رقم بخورد، البته دولت تدبیر و امید توانسته رشد منفی اقتصادی را تا حد زیادی جبران کند و تورم را از ۴۰ درصد به تقریبا ۲۵ درصد رسانده است.

رحمانی فضلی با تاکید به تلاش دولت تدبیر و امید برای پیشرفت ایران، گفت: انزوای سیاسی در حال حاضر شکسته شده و ایران در مجامع بین المللی حاضر می‌شود، در مذاکرات پیشرفت خوبی حاصل شده است اما تعیین مواضع و دستاورد‌ها به دست رهبر معظم انقلاب است.

وزیر کشور در قم با بیان اینکه انزوای سیاسی علیه ایران شکسته شده است، گفت: غرب برای نابودی جمهوری اسلامی تروریست پرورش می‌دهد.

افتتاح ۴ هزار واحد مسکن مهر در قم

وزیر کشور لحظاتی پیش با حضور در پردیسان قم ۴ هزار واحد مسکن مهر را افتتاح کرد.

رحمانی فضلی پس از افتتاح واحدهای مسکونی کلید چند واحد را به طور نمادین به مالکین آن اهدا کرد.

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با وزیر کشور اظهار کرد: انتظار ما این است که در ساخت و ساز مدارس و حوزه های علمیه دولت‌ها پیش قدم شوند؛ در گذشته نیز زیر ساخت‌های لازم برای این کارها فراهم می‌شد و این کار سبب کمک شدن به دولت می‌شود.

امام جمعه قم با ابراز امیدواری برای موفقیت دولت و تدبیر امید، افزود: امیدواریم دولت فعلی که با نام تدبیر و امید فعالیت می کند، بر مشکلات فائق شود و مردم در آسایش و رفاه و امنیت بتوانند زندگی کنند.

قم بالاترین درجه امنیتی را دارد

عبدالرضا رحمانی فضلی که در دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری سخن می گفت، با اشاره به عدم وجود فاصله میان ملت و دولت، اظهار کرد: الحمدلله با همه فشارهایی که در حوزه های داخلی و خارجی وجود داشته است، گام های مناسبی برداشته شده است.

وزیر کشور افزود: در حوزه خارجی توانسته ایم از انزوا خارج شویم و گشایش هایی در حوزه های تجاری و سیاسی صورت گرفته است و در منطقه نیز رابطه ما با همه کشورها به جز یکی دو کشور، در حوزه های مختلف به ویژه حوزه امنیتی بهبود یافته است و با آن کشورها نیز بهبود پیدا می کند.

وی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد در حال خارج شدن از رکود هستیم و علائم آن مشاهده می شود و در سیاست داخلی نیز وحدت و انسجام داخلی تقویت شد و اکنون اختلاف خاصی وجود ندارد و دولت درصدد استفاده از همه جناح ها با محوریت اعتدال و تجربه و عقلانیت است که البته در این حوزه مدیریت مشکل است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در زمینه امنیتی در منطقه احاطه کامل داریم و همه اینها مدیون هدایت های رهبری و حمایت های مردم است و شخص رئیس جمهور بر اطاعت از مقام معظم رهبری اهتمام خاص دارند و بر مشورت و رایزنی با علما تاکید خاصی انجام داده اند.

عضو کابینه دولت یازدهم با اشاره به وضعیت قم، افزود: در جلسه شورای تامین امروز مطرح شد که قم بالاترین درجه امنیتی را دارد و این علی رغم حضور اتباع خارجی و رشد سرسام آور جمعیت به میزان ۵ برابر است.

افتتاح بلوار شهید روحانی پایان بخش برنامه سفر وزیر کشور در قم

افتتاح بلوار شهید روحانی قم پایان بخش برنامه های سفر یک روزه وزیر کشور به قم بود. عبدالرضا رحمانی فضلی که در جمع مردم منطقه آذر قم سخن می‌گفت، اظهار کرد: از شما مردم عزیز که با ذوق و شوق در هفته دولت در افتتاح این پروژه حاضر شده‌اید، تشکر می کنم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: به علت کسالت و کثرت مشغله می‌خواستم در این برنامه حاضر نشوم ولی الان بسیار خوشحالم که در جمع شما مردم همیشه در صحنه و انقلابی که برای افتتاح این پروژه حاضر شده اید، حضور پیدا کردم.

وی افزود: سلام ویژه آقای روحانی را به شما مردم انقلابی این منطقه ابلاغ می‌کنم و ایشان تا کنون ۳ بار درباره ویژگی های مردم انقلابی منطقه آذر، صحبت کرده‌اند و شخصا به ویژگی های شما مردم واقف هستند؛ از شما تقدیر کرده اند و جا دارد ایشان نیز نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشند؛ من چهارشنبه در جلسه هیئت دولت درخواست مساعدت ویژه برای حل مشکلات این منطقه را از ایشان می کنم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: از استاندار و نماینده مردم قم، آقای امیرآبادی نیز تشکر می‌کنم که در رشد و توسعه شهر قم تلاش بسیار کرده اند.

وزیر کشور تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که رشد و توسعه انقلاب و کشورمان را جشن بگیریم و این مهم جز با همیاری و همکاری شما مردم محقق نمی‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdsj0x.yt09k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما