دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : 26915
نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

دانش امام رضا (ع) برنده‌ترین سلاح در برابر مخالفان بود

قم نيوز : قم نیوز: نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم گفت: دانشی که امام رضا(ع) بنا نهاد اقتباسی از قرآن و سیره پیامبر(ص) بود از همین رو این دانش برنده‌ترین سلاح در مقابله با مخالفان اهل بیت (ع) بود.
دانش امام رضا (ع) برنده‌ترین سلاح در برابر مخالفان بود
حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر در گفت و گو با خبرنگار قم نیوز، با اشاره به اینکه یکی از پدیده های شگفت آورتاریخ، حضورقریب به سه سال امام هشتم(ع) در طوس بود، اظهار کرد: در این سه سال شیعیان با ارتباط مستقیم با سلطان ابوالحسن علی بن موسی رضا(ع) بسیاری از زوایای علوم را همراه با محتوا از چشمه علم الهی امام معصوم فرا گرفتند.

وی بابیان اینکه امام رضا(ع) غالب و نحله های دیگر مغلوب بودند، افزود: دانشی که امام رضا(ع) بنا نهاد اقتباسی از قرآن و سیره پیامبر(ص) بود از همین رو این دانش برنده‌ترین سلاح در مقابله با مخالفان اهل بیت (ع) بود.

نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم به برگزاری جلسه های علمی، پاسخگویی به شبهات، تشکیل میزگردهای سیاسی امام رضا (ع) در طوس اشاره کرد و گفت: امام رضا (ع) در مباحث علمی هیچ سوالی را بدون پاسخ نمی گذاشت و این از عنایات و توجه امام هشتم به مردم بود.

رضوی مهر با نگاهی به زندگی معنوی امام رضا(ع)، عنوان کرد: تربیت شاگردان همراه با فضیلت و اخلاق از دیگر شاهکارهای امام رضا (ع) بود.

وی بااشاره به اینکه امام رضا(ع) با تربیت شاگردانش در نقاط مختلف ایران کلاس بزرگ حدیث شناسی راه اندازی کرده بود، تصریح کرد: شیعیان توانستند با کلام امام رضا(ع) ارتباط گیرند و به مطلب الهی و اصلی برسند و این موفقیت سبب تشکیل اصحاب و یاران هر چه بیشتر امام رضا(ع) شد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم حرکت علمی امام رضا(ع) را علت اصلی برآشفته شدن رئیس عباسیان، دانست و گفت: امام رضا(ع) با هشیاری و علم به اوضاع زمان و شناخت از مردم توانست نقشه های عباسیان را نقش بر آب کند.

رضوی مهر با اشاره به هدف خون خواهی مأمون، افزود: فاصله انداختن بین امام و امت از اهداف اصلی مأمون بود، که امام رضا(ع) با عدم حضور در کاخ مأمون و با تعبیه دیدن کادری مستقل از شیعیان، هدف او را نابود کرد.

وی خاطرنشان کرد: برپایی نماز جمعه و حضور در اجتماعات امام رضا(ع) ارزشی بود که آن حضرت برای امت اسلامی قائل شده بود.

نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با اشاره به معجزات امام هشتم(ع) اظهارکرد: خداوند فضیلت، عظمت، علم، عصمت و دانایی را ارزانی هشتمین نوراختر امامت و ولایت کرده است.

رضوی مهر بابیان اینکه حضور امام رضا(ع) گرمابخش خاورمیانه است، تصریح کرد: مردم امام شناس و عاشق ایرانی، با قدردانی از امام رضا(ع) تا امروز توانسته اند چشم انداز نگاه خود و روزنه امید به فردایی با شفاعت را از آستان قدس رضوی بشناسند.

وی با اشاره به اینکه مشهد قلب جهان اسلام ناب محمدی است گفت: مشهد مرکز الهام و معنویت و نزول ملائکة الله و نقطه ای برای مایوس کردن دشمنان و امیدوار کردن دوستان اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdccpoqi.2bqes8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما