دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : 26924
با حضور آیت‌الله مصباح یزدی

سال تحصیلی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم آغاز شد

قم نيوز : قم نیوز:مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با حضور آیت الله مصباح یزدی در قم برگزار شد.
سال تحصیلی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم آغاز شد
به گزارش قم نیوز، مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) عصر دیروز با حضور آیت الله مصباح یزدی و دانش پژوهان این موسسه در سالن همایش های موسسه امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت الاسلام دولت خواه معاون فرهنگی موسسه امام خمینی (ره) در ابتدای این مراسم با اشاره به اهداف این موسسه اظهار کرد: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به دنبال رشد و تربیت سربازان جبهه های فرهنگی و اعتقادی است و در خط مقدم مقابله با جریانات انحرافی در جامعه، دانش پژوهان موسسه امام خمینی (ره) حضور پیدا کرده اند.

وی تصریح کرد: طلبه هایی که در حوزه علمیه وارد شده اند، باید با همه وجود مبلغ آموزه های مکتب اهل بیت (ع) و مرزبان این مکتب باشند، انسان اگر در مسیر ایمان گام بردارد، صاحب عمل صالح می شود و گناهان او آمرزیده می شود.

حجت الاسلام موسوی نسب معاون آموزشی موسسه امام خمینی (ره) در ادامه این مراسم آموزش زبان خارجی را از برنامه های این موسسه دانست و افزود: از امسال ۴۴ واحد زبان انگلیسی در برنامه درسی سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا قرار گرفته است تا دانش پژوهان با گذراندن این واحدها، قدرت استنباط متن های انگلیسی را پیدا کنند.

در پایان این مراسم آیت الله مصباح یزدی رئیس موسسه امام خمینی (ره) در سخنانی رمز موفقیت بنیان گذاری جمهوری را اخلاص ایشان دانست و افزود: امام خمینی (ره) جز اطاعت خداوند هیچ دغدغه ای را نداشت، انسان با تمرین می تواند بنده خدا باشد و باید درس خواندن، سخنرانی، سکوت و به صورت کلی هر کار انسان برای خداوند باشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به نعمت های خداوند بیان کرد: زمینه رسیدن به مقامات معنوی برای جوانان فراهم است و آنها می توانند با عمل خالصانه به مقامات بالا برسند، نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری از بزرگترین نعمت هایی است که در طول تاریخ به بندگانی داده شده است و ما باید برای این نعمت ها خداوند را شکر کنیم.

همچنین در این مراسم آیت الله مصباح یزدی با اهدای جوایزی از نفرات برتر آزمون ورودی موسسه امام خمینی (ره) تقدیر کرد.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcc0oqi.2bqei8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما